Stoppen met nachtvoeding???

Hoi meiden,

Felina is nu 14 weken oud en weegt ruim 6 kilo.
Ze krrijgt overdag 5 voedingen 200cc (180cc water + 6 schepjes).
Felina krijgt elke avond rond 22:30 de laatste voeding, maar komt dan weer om 02:30.
Ze drinkt om 02:30 echter maar 80cc.
Nu ben ik bang dat ze komt uit gewoonte en niet omdat ze honger heeft.
Hebben julllie misschien tips hoe ik deze nachtvoeding kan afbouwen?
Wanneer zijn jullie begonnen met rijstebloem toe te voegen aan de laatse fles?
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties en jullie schema's bij 14 weken.

Groetjes,
Marjolein
 
he marjolein,
mijn dochter is nu 16 weken en heeft geen nachtvoedingen meer weegt 5600 gram en krijgt 4 x 200 ml en als laatste voeding ben ik twee weken geleden begonnen met rijstebloem toe te voegen 3 eetlepels.
zij vind het heerlijk dus misschien kun je daar alvast mee beginnen.
ik heb het overigens wel gevraagd op het cb en die arts zei dat het wel kon.
sucses femke
 
Hoi,

Rijstebloem werkte niet, vond ze niet lekker, haar laatste voeding gaf ik de voeding voor hongerige baby's dat leek wel te helpen rond 4,5 maand was dat. Maar wat echt de doorslag gaf: telkens iets minder geven. Eerst 80, toen 60 ml, toen 30 ml, toen alleen wat afgekoeld gekookt water en toen alleen de fopspeen. Ik pakte haar ook niet meer op, gaf een speentje en liet haar even huilen (kwartiertje geloof ik, niet lang). Na twee nachten snapte ze het en sliep door tot ongeveer 06.00 uur! Ze is nu 7 maanden en slaapt inmiddels van 19.00 tot 06.00 uur, heerlijk!!

Veel succes,
Jootje
 
Hoi Meiden,

Ik ben gister op het cb geweest en daar zeiden ze dat ik per direct helemaal met de nachtvoeding moest stoppen.
Felina krijgt namelijk overdag 5 flessen van 180cc water + 6 schepjes en s'nachts dronk ze nog 120cc water en 4 schepjes.
Volgens de cb arts is dit echt teveel.

Nu heb ik gister in de fles van 22:45  2 eetlepels rijstebloem gedaan, en ja hoor mevrouw heeft geslapen tot 06:00 vanochtend.
Ik was zo trots op haar vanochtend, ik hoop dat ze dit zo volhoud!!!!

Als ze wel s'nachts komt moet ik haar proberen te troosten en desnoods een beetje water geven.

Ik ben benieuwd wat de komende nacht ons gaat brengen.

Groetjes,
Marjolein
 
Terug
Bovenaan