Stoppen met nachtvoeding

Hallo allemaal,

Wij zijn vannacht begonnen met het stoppen van de nachtvoeding.  Na een aantal valse starts vannacht echt van start gegaan.Mijn vrouw ligt in een andere kamer en in bij onze dochter.

De reden dat wij stoppen met nachtvoeding heeft te maken dat er niet veel melk meer uit de borst komt en het meer een nachtelijke gewoonte wordt voor onze dochter om rustgevend contact te hebben met haar moeder.

Nu zijn we dus aan de eerste nacht bezig en ongeveer een uur geleden is onze meid wakker geworden en werd ze normaal gesproken aan de borst gelegd. Uiteraard is ze erg verdrietig want mama is er niet om haar te troosten met haar borst.

Het volgende waar ik graag advies in wil;

Als onze meid huilt hoelang kan ik haar laten huilen voordat ik haar oppak en troost?  Want als ik haar oppak en heen en weer wieg lijkt ze in slaap te vallen. Maar zodra ik haar weer in haar bed leg, begint ze opnieuw te huilen. Ook strelen en lief toe spreken heeft geen invloed.

Ik heb water en maissnacks bij de hand voor als ze echt honger heeft, maar tot op heden niet gebruikt. Ook haar luier is verschoond.

Wij zijn van mening dat we nu door moeten pakken omdat ze anders terug valt in haar oude patroon. Hoe zielig het huilen ook klinkt.

Maar we zijn gewaarschuwd dat als we hiermee beginnen dat het een aantal gebroken nachten gaat opleveren.

Wat zijn jullie ervaringen en of tips?

Groeten en welterusten,

Sander
 
Hoe is de rest van de nacht gegaan? Hopelijk is ze weer snel in slaap gevallen!

Volgens mij zeggen ze eerst 10 min laten huilen, troosten in bed (niet eruit halen, geen oogcontact maken) dan weer weggaan 15 min later weer ernaartoe zelfde ritueel. En zo telkens 5 min langer wachten! Ik geef wel als tip zet echt een wekker of kijk op de klok want vaak lijkt het langer dan dat het daadwerkelijk is!

Maar deze tactiek werkte bij mijn kinderen niet aangezien ik wist als ik bij ze ben geweest gaan ze alleen maar harder/ langer huilen. Ik ging er vaak naartoe, even alles na wat er aan de hand kan zijn (vieze luier/ hoofd tegen de spijlen oid) en daarna weer weg en wachten totdat ze weer sliepen (hoe lang dat soms ook kan duren).

Oh ja en overdag gewoon het normale dagritme aanhouden. Dus ook al hadden ze uren liggen huilen/ jammeren toch gewoon om 7.00 uur uit bed voor het eerste flesje ed. Duurde vaak een dag of drie voordat ze doorhadden dat ze maar beter konden doorslapen aangezien er toch niemand kwam kijken.

Succes ermee!
 
<p style="text-align: left;"> Hey bedankt Romys.</p>
<p style="text-align: left;">De nacht ging eigenlijk beter dan verwacht. Na een uurtje door huilen heeft ze toch gekozen voor de maissnack en het water. En binnen anderhalf uur sliep ze als een roos.</p>
<p style="text-align: left;"></p>
<p style="text-align: left;">Op naar de tweede nacht :)</p>
 
Even update, 3 e nacht is heel goed gegaan. Anniina is een keer wakker geworden om de luier te verschonen. Daarna beetje huilen maar binnen 20 minuten weer in slaap. :)
 
Zou willen dat ik het bij mijn zoontje kan doen maar zijn broer wordt wakker van het gehuil en heeft dan overdag erg last van het slaaptekort terwijl er juist veel van hem gevraagd wordt momenteel door spraakachterstand behandeling dus kan het niet maken hem gebroken nachten te bezorgen :-(. Succes het klinkt al goed zoals het nu gaat
 
Terug
Bovenaan