Stoppen met nachtvoedingen-kunstvoeding

Hallo papa's en mama's!

Mijn zoontje is ruim 7 maanden oud. Sinds een maand zijn we over op kunstvoeding. Rond 2300 krijgt hij nog een voeding (vraagt hij zelf om) en soms rond 3 uur weer, deze slaat hij soms ook over.

Nu had ik even contact met het cjg over de nachtvoedingen. De dame aan de telefoon vertelde mij dat we absoluut moeten stoppen met iedere voeding snachts, het is slecht voor de tandjes! Ik wil dat best doen maar niet op de manier die zij suggereerde; laten huilen of gecontroleerd laten huilen. Slaaptraining is niets voor ons en verder is het een prima slaper.

Iemand ervaring met afbouwen van nachtvoedingen op een iets vriendelijkere manier? Of stopte jouw kindje er gewoon zelf mee? Ik hoor (lees) het graag!

Nee hoor, als nachtvoeding met 7 maanden slecht was voor de tanden, zouden alle baby's slechte tanden hebben.
Als hij die om 3 uur 's nachts al af en toe over slaat, is hij die al aan het afbouwen.
Die rond 23:00 uur blijft echt nog wel even, tot hij 1 jaar is ongeveer dacht ik.

Misschien had ze de leeftijd verkeerd verstaan?

Laatst bewerkt:
Och, dat gezeur kreeg ik ook van het CB terwijl ik borstvoeding gaf. Gelukkig heeft het CB slechts een adviserende taak. Wat je doet met dat advies is gewoon aan jou. Ik heb tot 14 maanden in de nacht gevoed.

Terug
Bovenaan