Stoppen met pil -> uitblijven mentruatie

A

Anoniem

Guest
Ha,

Ik heb een vraagje; een vriendin van me is gestopt met de pil, maar ze is nog steeds niet ongesteld geworden.
k heb wel eens gehoord dat het wel eens ff kan duren voordat je cyclus op gang komt. Heeft iemand daar ervaring mee? En hoe lang duurde dat dan?

groetjes Petra

Hoi,

Nadat je de laatste pil in hebt genomen, word je nog 1 keer door de pil ongesteld.
Als je daarna niet weer met een nieuwe strip begint kan het even duren voordat je weer ongi wordt.

De tijd die er tussen zit is per persoon verschillend.

Mijn 1e cyclus duurde bijvoorbeeld 29 dagen, en daarna 31, 32, 34, 35 dagen.

Je lichaam moet eerst even wennen aan een leven zonder de pil.

Mocht je vriendin het niet vertrouwen, dan kan ze altijd langs de huisarts gaan.

Wanneer is ze gestopt met de pil, en heeft ze na die tijd "onveilige" seks gehad?
Het kan natuurlijk ook dat ze al zwanger is.
Er zijn meiden die meteen de 1e ronde al zwanger raken.

Groetjes, Mickey

Ha,

Ze is nu ruim 5 weken "overtijd", ze heeft van de week een test gedaan, die was negatief. Ze is naar haar huisarts gegaan, hij zei dat het soms wel eens een half jaar kan duren voordat je cyclus op gang komt.......
Ze wilde graag weten of er meiden zijn die zoiets meegemaakt hebben.

groetjes Petra

Er zijn hier op het forum wel meer meiden die een lange cyclus hebben.
Misschien lezen ze dit topic en kunnen ze je wat meer vertellen.

Hoihoi,

Helaas is dit heel normaal hoor...
Mijn eerste cyclus na het stoppen met de pil duurde 50 dagen, mijn tweede 54 dagen. Zit nu alweer op dag 31 van nmr. 3
De dokter gaf aan dat ik zeker nog 2 á 3 cycli af moet wachten voor ik langs kan komen omdat het rustig een jaar kan duren voor je lichaam "ontpilt" is. (hij zei: sommige vrouwen worden een jaar lang niet ongesteld)

Hopelijk kan je hier wat mee!

Groetjes, 10e

Terug
Bovenaan