Stoppen met pil

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal

Ik en mijn vriend willen graag zwanger worden, ik heb alleen even een vraagje over stoppen met de pil.
Hoe hebben jullie dat gedaan, of gaan doen?
Eerst 3 keer afwachten totdat je vanzelf ongesteld wordt en dan met condoom doen? Of  gewoon metteen na het stoppen geprobeert? Het schijnt toch beter te zijn als je eerst 3 maanden afwacht?
Ik hoop op een reactie!
Bedankt Groetjes

Hey,

Ik heb netjes mijn strip afgemaakt ben gestopt en direct gaan proberen maar helaas de duivels vandaag. Ik heb gelezen dat als je stopt met de pil om zwanger   te worden dat het enige nadeel is  dat je niet precies  je uitgerekende datum kan bepalen.
Proberen kun je  het altijd als je niet wil wachten.  

Succes ermee.  

hoi,
je kunt gewoon na het stoppen met de pil gaan proberen om zwanger te worden!
Bij mn eerste zwangerschap (dochter)was ik ook aan de pil en toen ik stopte werd ik ong.en meteen erna gaan klussen en toen was het meteen raak!en je uitgerekende datum is niet moeielijk te bepalen als je stopt en je wordt ong.dat is dan toch je laatste men.en vanaf die datum tel je de eerste dag van je laatste men.bij mij klopte het toen en ik was toen 5 dagen overtijd dusse dat is dan toch goed!nu heb ik een merina gehad en zijn we vanaf jan.al bezig..begin nu aan ronde 3!dus het valt nog mee he?
succes je moet altyd ongeveer gem.een jaar tellen om zwanger te raken dat zeggen ze teminste..eerder is altijd meegenomen!!!
kuss karin

Het klopt wat de rest zegt. Het heeft absoluut geen nadelige gevolgen als je na het stoppen meteen aan zou tellen. Alleen weet je niet hoe lang je cyclus zou zijn en dus zou de uitgerekende datum af kunnen wijken. Maar als je een termijn echo krijgt kunnen ze precies zien hoe oud het kindje is en wanneer je uitgeteld bent.
Ook mijn huisarts vertelde dat je niet hoeft te "ontpillen" omdat de hormonen meteen uit je lijf zijn. Daarom  kun je ook zwanger raken als je de  pil een keer vergeet.    
Veel succes en plezier met klussen!

Terug
Bovenaan