<p>Hallo allemaal,</p><p>Een paar maanden geleden kwam ik erachter dat ik onverwacht zwanger was. Niet gepland, wel gewenst. Besloten om het te houden en langzaam bij beetje beginnen met wennen. Ik was er niet op voorbereid. </p><p>Ik ben nu 16 weken zwanger en ik rook nog steeds. Ik voel me elke sigaret schuldig en samen met mijn vriend afgesproken dat we vanaf morgen stoppen met roken. Deze datum staat al een week gepland dus je leeft er naartoe. </p><p> Nu vraag ik me af wat ik kan verwachten. De zin in een sigaret zal ik kunnen overwinnen door te denken aan t kindje wat in mij groeit, ik was een verstokte roker en stoppen kwam niet in mij op. Sinds mijn zwangerschap wel.</p><p>Ik weet dat het al laat is om nog te stoppen maar ik veroordeel mezelf hier al keihard over. Je mening is zeker welkom maar weet dat ik me er bewust van ben.</p><p>Ik open dit topic voor ervaringsverhalen. Wie is ook gestopt (wel of niet zwanger) en heb je ontwenningsverschijnselen gehad en zo ja hoelang hielden die aan? </p><p>Dan kan ik me daar goed op voorbereiden. </p><p>Ook vraag ik voor tips, wat hielp jou nou echt tijdens het stoppen?</p><p>Ik heb al een blad op a3 aan de deur hangen waarvoor ik t doe. Gevolgen voor t kleintje en voor mij als ik door zou gaan met roken.</p><p>Ik heb straks ook de 20 weken echo (weet de datum ff niet) en dit zal natuurlijk ook een top motivatie zijn. </p><p>Vandaag ga ik nog even voorbereidingen treffen (boodschapjes; veel fruit en lollies inslaan) en nog de echo foto’s door t huis verspreiden. </p><p> </p><p>Bedankt alvast! </p>