stoppen met roken

A

Anoniem

Guest
ik ben al een tijdje bezig, alleen wilt het niet echt lukken,
ik was een mooie tijd gestopt met roken en ik was er zo trots op jammer genoeg overleed mijn opa op 8 december jongsgeleden. We zijn een hele hechte familie, zij wonen in suriname en bijna alle zusjes en broertjes van mijn moeder dus ook, zij maakte dat allemaal van dichtbij mee iets waar wij als gezin ook bij hadden willen zijn, maar dat ging dus niet omdat alles zo duur zou worden om met z'n alle   naar suriname te gaan ik voelde me me zo rot en meestal wanneer ik me dus zo voelde greep ik altijd naar mijn sigarette en dat deed ik dit keer weer, ik ben zo boos op mijn zelf omdat ik nu dus gewoon weer rook en ik weet hoeveel nadelen het met zich mee brengt vooral als je zwanger wilt worden. Ik probeer wel weer te stoppen , ik geef ook daarom mijn sigaretten mee met mijn vriend naar zijn werk dus heb ik het de hele dag niet in mijn buurt. ik wordt echt gek van mijn zelf en ik hoop dat ik snel weer die stink sigarette kan laten liggen.

ik moest het even kwijt.

xxx queenie

Lieve Queenie,

Allereerst heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies; wat een dubbele periode voor je, blijdschap i.v.m. je zwangerschap en verdriet om het verlies van je opa. Ik hoop dat je het een plekje kunt geven.

Wat betreft het stoppen met roken heb je op zich een flinke stok achter de deur.  Toch kan  ik me voorstellen dat je meer nodig hebt om je  erdoorheen te slepen. Ben je wel eens op het Rookloos Forum geweest? Je kunt daar veel goede tips vinden  m.b.t. stoppen met roken,  je kunt vragen stellen en je kunt gewoon lekker je verhaal kwijt. Misschien iets voor jou? Kijk maar eens op  http://www.rookloos.nl/forum/index.php  .

Sterkte en succes!

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia

Sorry, ik zie net dat je nog niet zwanger bent . Beetje een nadeel van dit forum, je hebt het originele bericht niet in 't vizier, sorry!

Yvonne

hey yvonnez

thnx voor je reactie ik zal even op die site kijken

ik wou dat ik het leuke goeie bericht in het vizier had

thnx   queenie

hee queenie,

ik las je bericht en het was zo herkenbaar: ik rookte al 21 jaar als een schoorsteen en wilde heel graag een kindje. In december 2003 eindelijk zwanger, en wat bleek! Het waren er twee!! Ik was door het dolle heen, maar ondanks deze 2 stokken achter de deur lukte het me toch niet om te stoppen. Ik minderde wel maar stoppen ging gewoon niet.
In mei 2004 werd ik opgenomen in het ziekenhuis omdat de doorbloeding van de placenta's niet in orde was en één baby te klein was. Helaas zijn beide baby's overleden in mijn buik toen ik 27 weken zwanger was.Hoewel de doktoren altijd hebben gezegd dat het niet door het roken is gekomen, heb ik me tot op de dag van vandaag schuldig gevoeld tegenover mijn 2 baby's.
Nu 2 jaar verder ben ik inmiddels al 10 maanden gestopt met roken (mijn gyn zei altijd dat je 2x zo snel zwanger bent als je niet rookt)!!!! Het is me gelukt met nicotinepleisters van Nicotinel. en wat denk je? Ik weet sinds 3 dagen dat ik weer zwanger ben!!!!!

Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop echt dat het jou kan helpen bij het stoppen !! En natuurlijk dat je dan snel zwanger wordt!!!

Heel veel succes!!!

Groetjes van Demi

hey demi36

wat een naar verhaal zeg en dat is dus wat ik niet hoop mee te maken, ik ben heel blij voor je dat je weer zwanger bent .ik ga proberen te stoppen en mijn vriend helpt me er wel bij gelukkig.en jij   heel veel plezier met je buikje geniet ervan en ik hoop dat alles goed gaat tijdens jezwangerschap.

dikke  queenie

Terug
Bovenaan