Stoppen met speen 1 jaar

Hallo,

Onze dochter is in november 1 geworden en heeft alleen nog een speen als ze slaapt. Alleen wat doet die boef in de ochtend gooit ze haar speen uit bed en gaat dan jammer/huilen. In de hoop dat wij haar komen halen. Dat doen we eigelijk nooit voor 6 uur. Maar als ze dan om 5 uur haar speen kwijt is gaat ze niet weer slapen. Als ik heen ga om haar speen te geven dan zijn we helemaal verloren want ik haar haar er niet uit voor 6 uur maar dan begint ze heel hard te huilen. Tips doe we het beste kunnen stoppen met een speen? Iemand ervaringen of gewoon in een keer helemaal weg halen?
 
Bij dochter 1 zijn we toen ze 2 werd gestopt met de speen. Bij onze 2e dochter met voordat ze 1 jaar werd. Vooral omdat nu steeds duidelijker wordt hoe slecht een speen is voor het gebit.
Hier hebben we vooral een week doorgezet. Eerste paar dagen bijtring gegeven voor zo nodig en een vervangend knuffeltje. Bijtring was al snel niet meer nodig. 
Bij onze eerste (maar die was dus ook al ouders) samen de speen ingepakt en meegegeven aan opa/oma voor een baby. Het was trouwens lastiger af te leren op latere leeftijd dan bij onze dochter van 1
 
 
Wij hebben ons zoontje bij vier maanden al van de speen afgehaald. Om verschillende redenen. Het was één week heel erg lastig en echt even doorbijten, maar nu zijn we erg blij dat we dit hebben gedaan. Ook ons zoontje zelf slaapt beter hierdoor.
ik heb veel research gedaan online voordat we onze beslissing namen en eigenlijk is vrijwel iedereen het erover eens dat je de speen het beste kunt afbouwen tussen de 4 tot 8 maanden en dan cold turkey zoals wij hebben gedaan en anders pas na de 2 tot 2.5 jaar. In dat laatste geval moet je langzaam afbouwen. Op de leeftijd van jullie kindje veroorzaakt het teveel onrust en is het het beste om haar te leren de speen zelf terug in te doen door de speen ik haar hand te stoppen en naar de mond te bewegen. Blijven oefenen.
succes met jullie keuze!
 
Klinkt meer alsof ze uitgeslapen is, en niet alsof het probleem door de speen komt. Ze gooit de speen eruit zodat je komt en wil eruit. Als je de speen afpakt vindt ze wel een andere manier. Ik zou eerst eens naar het ritme kijken of je daar wat kunt doen. 
Maar hier ook een vroege vogel en die heeft ook een hele periode gehad dat ochtend 5/6 uur was. van 6 maanden tot 1,5 ongeveer. Je doet er niet veel aan. 6 uur is arbitrair en heeft zij niks aan. 
 
Terug
Bovenaan