Stoppen met voorbehoedsmiddelen, wat een spannende tijd!

Mama-Mandy

New member
Hallo allemaal,

3 maanden geleden hebben wij de keus gemaakt om te stoppen met de pil om te kijken of mijn lichaam de cyclus goed op pakt. En sinds vandaag ook gestopt met het gebruiken van andere voorbehoedsmiddelen.

Wat een spannende tijd zeg.. er gaat van alles door ons hoofd. Tellen we aan, hoe lang zou het duren? en ga zo maar door. Maar ook een hele leuke tijd waarvan we proberen te genieten terwijl we heel internet doorzoeken, in de winkels oriënteren voor leuke spullen enz.

Ik zou het erg leuk vinden om in contact te komen met andere die in deze situatie zitten zodat we vragen/ervaringen uit kunnen wisselen!



 
Hier sinds 11-11 spiraaltje verwijderd. Ken het gevoel idd! Super spannend allemaal. Bij ieder dingetje wat ik voel denk ik, oooooo misschien???
 
@Linneke91: Dat geloof ik meteen ja! ik heb nog geen symptomen gehad waarvan ik dacht ooooh.. misschien? maar dat komt waarschijnlijk omdat we pas net helemaal gestopt zijn. Ik probeer ook voor mezelf daar niet te veel op te focussen aangezien het dan alleen maar kan tegen vallen. Al gok ik dat je dat onbewust toch doet..

@Chantal2109: oh jeetje wat spannend! Heb je al wel een regelmatige Cyclus? ik gok van wel gezien de tijd..



 
@ mama-mandy nouja een regelmatige cyclus.. hij verschilt nogal en is behoorlijk lang.. dan een cyclus van 33 dagen, dan 36. Heb ook al eens een cyclus van 46 dagen gehad.

Afgelopen maand zat ik weer op 40 dagen. Toen heb ik op dag 37 een test gedaan die met de afleestijd (5 min) negatief was en later toen ik hem weg wou gooien (kleine 20 min na testen) positief was. (Test van kruidvat 2 voor 5 euro). Uiteindelijk op dag 40 toch echt ongesteld.

Het is en blijft elke maand weer spannend. Hopelijk mogen we allemaal snel zeggen dat we zwanger zijn
 
@Chantal2109:

Wat rot dat je cyclus zo verschilt en soms zo lang is waardoor je toch weer hoop hebt. Ik hoop dat we allemaal snel aantellen en dan die ervaringen mogen delen in plaats van deze!
 
@mama-mandy: ja mijn spiraaltje is net verwijderd dus denk dat mijn lichaam daarin nog aan het om schakelen is. Dan denk ik nee t kan nog niet, veel te snel. Hoop dat het snel halverwege december is, dan zou ik namelijk weer ongesteld moeten worden en dat deze uitblijft natuurlijk!

Super spannend allemaal
 
Gebruiken jullie iets van ovulatie testen of iets dergelijks?

Ik op dit moment namelijk nog niet, dacht we proberen het eerst zo..
 
Terug
Bovenaan