stoppen met werken? Huisvrouwenuitkering?

Ik heb serieuze plannen om voorlopig niet te gaan werken.
Nu hoor ik om me heen verhalen over een soort van 'huisvrouwen-uitkering".
Ik heb op de website van de belastingdienst gekeken, maar ik kom er niet echt uit.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zou graag wat meer informatie hierover willen krijgen.

Groetjes Sesam

Een vriendin van mij is ook gestopt met werken toen ze haar eerste kreeg. Zij vertelde me ook dat ze nu meer van de belastingdienst terugkregen, maar echt een vetpot is het nou ook weer niet! Ze gaan hun huis verkopen, omdat het te duur is, hebben geen auto meer en hebben ook nooit geld om leuke dingen met ons te doen.
Ik zou goed nagaan hoeveel je dan terugkrijgt van de belastingdienst en of jullie daarvan rond kunnen komen!

Hoi!

Volgens mij heb je dan recht op een algemene heffingskorting van 1990 euro per jaar. Verder weet ik het niet. Ik weet alleen dat dit alles is wat ik krijg (ik verdien niet veel en werk nu als invaller maximaal 2 dagen per week).
Ik zou ook graag thuis blijven, maar het zit er financieel gewoon niet in. Erg jammer, maar het is niet anders.

Groetjes,
Natasja

Ja, het is inderdaad die algemene heffingskorting, vandaag via internet bij de belastingdienst een verzoek ingediend, het is inderdaad geen vetpot, maar minder stress is mij meer waard dat meer geld.

Terug
Bovenaan