Stoppen met werken na bevalling?!

<p>Dag allemaal,</p><p>Ik ben op het moment 7 weken zwanger en ben de optie aan het overwegen om na de bevalling eeen half jaar tot een jaar thuis te blijven. Dus niet te werken. Mijn man en ik kunnen dit financieel wel aan, maar ik ben toch benieuwd naar jullie ervaringen  en of ik niks over het hoofd zie. </p><p>Momenteel werk ik 3 dagen in de week en studeer ik daarnaast. De studie zal ik natuurlijk wel blijven volgen. Dit is voor een groot deel gelukkig thuis. </p><p>Wat zijn jullie ervaringen met lange tijd thuis blijven na de bevalling en hoe hebben jullie dit financieel geregeld? </p><p>Zijn er bepaalde vergoedingen bijvoorbeeld? </p>

Jij moet doen waar jij je goed bij voelt. Ik vond het zelf erg fijn om na mijn verlof weer aan het werk te gaan, maar dat is voor een ieder verschillend. Je kan ouderschapsverlof opnemen, soms krijg je via je werkgever dan een x % van je salaris uitbetaald.
of je verder recht hebt op extra toeslagen hangt af van de hoogte van het salaris van je partner..Dat kun je nagaan op de belastingsite.

ook ik zat te denken om helemaal te stoppen. uiteindelijk heb ik besloten om uren drastisch te minderen en ook minder verantwoordelijkheid aan te gaan, maar wel te blijven werken.
vooral hiervoor gekozen zodat mijn dochter naar een opvang kon en wij dan recht hebben op iets toeslag kdv. 
ze gaat maar 2 ochtenden in de week maar zo heeft ze toch al vroeg geleerd dat ze niet altijd bij papa en mama kan zijn en omgang met andere kindjes. en dat vinden wij erg belangrijk. alleen als jezelf stopt met werken heb jegeen recht meer op opvang.
ik ben dus van 32u naar 12u in de week met werk gegaan. dan heb je toch iets voor jezelf.. even het niet moederen, maar wel veel thuis om bijna volledig voor je kindje te zorgen.
succes met je zwangerschap en me keuze

Hallo,
Ik ben gestopt met werken. Mijn dochtertje is nu 19 dagen en vindt het super fijn om te weten dat ik onbeperkt bij haar kan zijn en niet terug hoef naar een werkgever. Financieel moeten we minder luxe leven omdat mijn man nu kostwinner is maar dat vinden we beiden geen probleem.
Of er vergoedingen zijn weet ik eigenlijk niet, sws krijg je tijdens je verlof doorbetaald t/m een aantal weken na de bevalling. 
Succes met het maken van een keuze! Doe vooral wat goed voor jullie voelt en niet wat de rest van de wereld doet ? 

Ik ben thuis bij mijn zoontje! Nu dik een jaar en het bevalt super. Ik geniet van ieder moment. Soms pittig, maar zou t voor geen goud willen missen. 
(Op mijn blog www.halloliefkleintje.nl deel ik mijn ervaringen etc. Veel fotodagboeken. Krijg je misschien een beed van een thuisblijfmama. En schreef hier ook een stukje over: https://halloliefkleintje.nl/2018/04/26/blog-16-van-juf-naar-thuisblijfmoeder/ )

Wij kozen er ook voor dat ik thuis bleef en om heel eerlijk te zijn mis ik werken voor geen cent. Ik geniet volop van het bij mn kind zijn en al zijn ontwikkelingen zelf mee te maken en deze ook zelf te prikkelen. Had dit echt voor geen goud willen missen en ik ben al 2 jaar verder. 
Nu zwanger van de 2e en ik denk ik dat toch echt gemaakt ben voor het thuisleven hahah. Lekker met de kids bezig zijn geeft mij toch echt de meeste voldoening. Ook omdat ik ervoor koos om lang borstvoeding te geven was dit enorm ideaal.
Hoop dat je met de verschillende reacties een beetje een idee kan krijgen. En als de baby er is zul je het met zekerheid weten!
Wel wil ik zeggen dat het echt geen makkelijke eerste maanden zullen zijn en je misschien dan zult verlangen om weg te zijn. Ik ging er dan ook even tussenuit met vriendinnen of mijn man, maar kon toch niet kiezen voor het echte werkleven door dus geforceerd langer weg te blijven dan ikzelf nodig vond. Na 2 uurtjes met de meiden miste ik mijn zoontje namelijk al en wilde ik wel weer terug hihi.

Wij kozen er ook voor dat ik thuis bleef en om heel eerlijk te zijn mis ik werken voor geen cent. Ik geniet volop van het bij mn kind zijn en al zijn ontwikkelingen zelf mee te maken en deze ook zelf te prikkelen. Had dit echt voor geen goud willen missen en ik ben al 2 jaar verder. 
Nu zwanger van de 2e en ik denk ik dat toch echt gemaakt ben voor het thuisleven hahah. Lekker met de kids bezig zijn geeft mij toch echt de meeste voldoening. Ook omdat ik ervoor koos om lang borstvoeding te geven was dit enorm ideaal.
Hoop dat je met de verschillende reacties een beetje een idee kan krijgen. En als de baby er is zul je het met zekerheid weten!
Wel wil ik zeggen dat het echt geen makkelijke eerste maanden zullen zijn en je misschien dan zult verlangen om weg te zijn. Ik ging er dan ook even tussenuit met vriendinnen of mijn man, maar kon toch niet kiezen voor het echte werkleven door dus geforceerd langer weg te blijven dan ikzelf nodig vond. Na 2 uurtjes met de meiden miste ik mijn zoontje namelijk al en wilde ik wel weer terug hihi.

Terug
Bovenaan