stoppen met werken na de bevalling

A

Anoniem

Guest
Na de bevalling eind juli wil ik graag stoppen met werken. Alleen heeft iemand een idee hoe dat praktisch in z'n werk gaat?? En of ik gewoon ontslag kan nemen tijdens m'n verlof? Of moet ik dat ervoor al aangeven?

Snap niet zo goed hoe het nou zit met verlof/uitkering enz... En heb tot nu toe ook  niet echt een site gevonden waar ik antwoorden kon vinden.

Ik heb een (jaar)contract t/m 14 november en ben 27 juli uitgerekend. Dus ik geloof dat ik dan half oktober weer aan het werk zou moeten voor een maandje en dan gewoon m'n contract niet verleng. Of is dat niet handig....?

Je leest het al; ik heb niet echt een idee. Heeft iemand er ervaring mee? Of wat vinden jullie....?

Liefs El

hoi El,

het ligt er een beetje aan of je het prettig vindt om dat maandje te werken en of je goede kinderopvang kan regelen.
dan hoef je niets te doen. bij een jaarcontract kan je op de laatste dag, zonder verdere opgaaf van reden niet verlengen (van 2 kanten, je werkgever mag dat ook).
als je liever een maandje eerder stopt moet je een maand voor je wilt stoppen je ontslag indienen.
doe dit mondeling en houd een slag om de arm, door bv te zeggen dat je ingeval van een teleurstellende zwangerschap (miskraam/dood kindje) geen ontslag neemt.
als je ontslag neemt, heb je nooit recht op een uitkering
als je contract afloopt en door jou niet verlengt wordt ook niet
als je contract afloopt en door de werkgever niet verlengt wordt wel
als je niets verdient krijg je wel geld terug van de belasting

Terug
Bovenaan