Stoppen met werken?

Nu voor de derde keer zwanger overweeg ik weer om te stoppen met werken.
Ik werk 19 uur per week dus niet erg veel maar helemaal thuis lijkt me ook heerlijk.
Er zijn echter een aantal redenen waarom ik niet durf te stoppen.

Vooral mijn man zit dan altijd met de volgende vragen
pensioen???
financieel???
kom je er later wel weer tussen?????

Er zullen toch meer vrouwen thuisblijven na het krijgen van kinderen,
mijn man verdiend 1350 netto per maand, lijkt ons normaal maar mijn loon is echt niet overbodig nu.

Graag jullie mening

Hai,

Ik vind het knap als je met 5 man van 1350 netto per maand rond kan komen. Maargoed jullie zien het zelf als geen enkel probleem dus volg je hart zou ik zeggen! Ertussen komen voor deze uurtjes is inderdaad niet erg makkelijk. Ik werk bij een uitzendbureau en heb voordat ik ging werken als HR-adviseur ook lang als intercedent gewerkt. De meeste vacatures zijn toch nog steeds fulltime en als het al parttime is dan is het vaak voor minimaal 24 uur. Hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf wat voor een werk je doet. Een baan voor 19 uur vind je dus niet meer snel dus laat het niet te snel schieten.

Succes met je keuze!
gr.Ing

Hoi,
Ik ben gestopt met werken na de bevalling van mijn derde kindje. Voorheen heb ik altijd met veel plezier gewerkt en zag het vaak ook als ontspanning, even weg uit de kinderbende. Maar met de geboorte van mijn derde zag ik wel in dat het een ontzettend ren-en vliegwerk zou gaan worden en daar had ik geen zin in. Nu ben ik heel tevreden met het thuisblijven, zeker nu nummertje vier straks komt. Er is thuis zoveel te doen en zeker met de verschillende schema's van de kinderen (clubjes, vriendinnetjes, middagslaapjes), ik zou gek worden als ik daarbij nog moest werken. Nu heb ik vooral veel rust in mijn hoofd en mijn werkzaamheden kan ik zelf indelen, wat erg fijn is.

Wat Inge ook al zei, 1350 is niet veel, dus ik begrijp dat jou salaris ook best wat bijdraagt. Dan is de keuze wat moeilijker, maar het kan nog steeds. Ik heb een vriendin en haar man bracht nog minder thuis, maar ook zij is opgehouden met werken. Ze vond de opvoeding van de kinderen, om dat zelf te doen doen belangrijker. Even voor de duidelijkheid, ik heb daar geen oordeel over hoor, ieder moet zelf weten wat het beste voor hun is.

Over de toekomst zou ik me geen zorgen maken. Je weet namelijk toch nooit hoe het leven verder verloopt. Ik heb me nooit druk gemaakt over wat er nog gaat gebeuren en kom altijd op mijn pootjes terecht. Ik ga straks gewoon iets doen wat ik leuk vind. Misschien vind ik niet direct een betaalde baan, dan probeer ik gewoon zelf iets te beginnen, of ik ga een totaal andere richting studeren waar dan bijv. veel behoefte aan is. Of je kunt bijv. kinderen op gaan vangen, daar is altijd behoefte aan, ik zeg maar wat hoor, maar er zijn heel veel mogelijkheden.
Succes met je keuze.
Ivy

Hoi,

Ik ben ook na de geboorte van mijn eerste gestopt met werken. En dat was best wel een hele stap vooral financieel gezien. Mijn man heeft een salaris van 1200 euro netto en dan hebben wij ook nog een koophuis.......
Echt geen vetpot dus!!! Denk daar goed over na, want jij hebt straks 3 kinderen!
Ikzelf sta er wel helemaal achter en ben heel blij dat ik gestopt ben met werken! Het is heerlijk thuis te zijn en alles mee te maken van mijn ventje. Maar omdat ik niet graag afhankelijk ben van mijn mans geld heb ik wel een piepklein baantje erbij genomen. Namelijk een krantenwijk in de ochtend ( tijdelijk want ik ben weer zwanger) Op die manier verdien ik mijn eigen ' leuke dingen doe'- geld.

Gevoelsmatig zou ik zeggen: ga ervoor! Want het is fantastisch!
Financieel: zou ik zeggen: denk er nog heel goed overna en bereken het allemaal even. Ook al werk je ' maar' 19 uurtjes het zijn waarschijnlijk 19 uurtjes geld die je normaal al goed kon gebruiken.

Ik heb zelf een nichtje die besloten heeft om nog maar 1 dag/ ochtend/ middag in de week te blijven werken. Met dezelfde reden die ik heb. Alleen was het in haar baan mogelijk en in de van mij niet.

Groetjes Hanneke

Hoi hoi,

Ik ben ook zwanger van mijn derde kindje en ik werk ook niet meer
buitenshuis.
Ik vind het hardstikke leuk om thuis te zijn voor en met mijn kinderen, maar
ik weet dat niet buiten de deur werken niet automatisch betekend dat je het
rustiger hebt. Ik ren en vlieg nu meer als toen ik nog werkte. (ligt natuurlijk
ook aan de leeftijd van je kids en aan je werk!) Maar ik ga met een peuter onder de arm
en een kleuter aan de arm van school naar zwemles, naar knutselclubs en kinderfeestjes, etc..
Wij hebben wel een iets groter inkomen maar zeker geen vetpot! Het ligt echt aan wat jij belangrijk vindt. Je kunt met weinig geld ook hele leuke dingen doen !!
Of je er wel of niet tussenkomt weet ik niet. Ik hou   me daar nu nog niet mee bezig.
Ik vind het ook niet erg om straks een stapje terug te doen. Ik kom er vast wel weer!

Veel succes met je keuze!!

liefs Daan

Bedankt voor jullie reacties,
het inkomen zal inderdaad erg gemist worden, misschien niet eens haalbaar.
Ik zou ook thuis iets bij kunnen verdienen.
Ook denk ik dat ik mijn werk best zal gaan missen en daarom twijvel ik ook zo
Wie het schreef weet ik niet maar ik denk inderdaad dat het rustiger zou worden voor mezelf en de kinderen als ik niet werk maar ervaar je dat straks ook zo?????
Met drie kinderen thuis is er natuurlijk ook altijd wel wat te doen en vergeet de zwemles, clubjes en feestjes niet

Het zal ook wel door de hormonen komen dat ik overal zo over na denk en twijvel, kan momenteel niks besluiten.
Wanneer doe je het nu goed en kijk je achteraf tevreden terug.

Ik loop ook al jaren met het idee om thuismoeder te worden en daarnaast pleegmoeder te worden, ruimte thuis zat en ik ben gek op kinderen.
Maar je weet nooit hoe het zal gaan met andere kinderen erbij.
Maar als ik het over een paar jaar ga doen ben ik bang dat ik denk had het maar 10 jaar eerder gedaan

Wat is het toch fijn om die vastigheid onder je voeten te voelen en wat kan  je bang zijn dat je het verkeerde pad gaat bewandellen of dat je later toch spijt krijgt!!!!!!!

Hallo,

Ja ik wilde ook even reageren.
Volg je gevoel ik ben ook gestopt
na de de geboorte van me dochter en
ik ben echt waar zo blij dat ik het heb gedaan.
Ik zal het zo weer gedaan hebben als ik het
over moet doen.Ik vind het heel belangrijk
het opvoeden.

Heel veel suc6 met je besluit.

Groetjes Belinda mv Marissa 12 mnd

Terug
Bovenaan