Hiya Claudia!
Allereerst ff een vette Amerikaanse "HUG" (ja ja dat mag ik, ik woon hier nu lang genoeg om ongepaste hugs uit te delen haha) Het is niet niks om dit soort keuzes in je leven te moeten maken vanwege ziekte, zeker niet als die ziekte je kind treft, dus petje af voor jou!
Ik weet niet hoe het is om een werkende moeder te zijn, die ervaring kan ik dus niet met je delen. Ik was mijn baan net 1 dag kwijt toen ik ontdekte dat ik zwanger was, en ik heb niet de moeite genomen om met mijn steeds grotere buik op allerlei sollicitatie gesprekken te gaan, haha ze zien me hier aankomen.
En tot nu toe heb ik het ook echt als een luxe ervaren om een thuisblijvende moeder te kunnen zijn. Uiteraard had het financieel wel gevolgen, ik was immers mijn inkomen kwijt en we hadden er ineens een persoontje bij. Een duur persoontje, laten we eerlijk zijn, kids kosten geld. Maar nooit heb ik gedacht "shit we komen tekort"
Het aanpassen van onze levensstijl ging eigenlijk nogal soepel en ongemerkt.. Tuurlijk zijn er dingen die we op moesten geven, maar ik heb het nooit als een opoffering ervaren. Uiteraard had ik niet dezelfde zorg als jij hebt voor je kindje.
Raar is dat ik zo ongeveer sinds mijn 16e altijd gewerkt heb, maar ik me op dit moment absoluut niet financieel afhankelijk voel van mijn man. Wat ik doe is ook en baan en toevallig staan onze "paychecks" op mijn man z'n naam..zo ervaar ik het meer.
Wat betreft het kleiner worden van je wereld..tja dat hangt denk ik ook af van je vrienden. mijn wereld is juist uitgebreid. Het enige wat we wel echt actief gedaan hebben is het instellen van een "date night" (haha ik weet het! Hoe Amerikaans!) een keer per week gaan we uit, niet lang, niet overdreven duur en niet eens alleen met z'n tweetjes. We ontmoeten iedere week een groep vrienden in de kroeg. iedereen die wij kennen weet dat we op Donderdag in dezelfde kroeg zitten en er komen er altijd een paar opdagen. Het is lekker om een rede te hebben om je een beetje op te tutten, en leuk aan te kleden en heel eventjes een sexy Momma te zijn.
Oh en zeker 1 weekend in de maand nodigen we iedereen die wilt komen uit in onze tuin, steken we een kampvuur aan en zitten we tot laat lekker te kletsen.
ik geeft dit uiteraard alleen maar aan als voorbeelden, jij moet lekker doen wat jij leuk vind, maar voor ons werkt het als een soort constante verbinding met onze vriendenkring. (waar er overigens maar een of twee tussen ziten die ook kleine kinderen hebben)
Wow sorry, het is inmiddels een heel boek geworden haha. Ik hoop dat jij en je man een beslissing kunnen nemen waar jullie je lekker bij voelen.
Ajuus, Ilja