Stoppen met werken?!

Wat heeft die gedachte me lastig gevallen zeg!! Zal ik stoppen? Kan het uberhaupt wel? En mijn 'carriere' dan?
Heel veel over gesproken met mijn man. Het leek hem eerst geen goed idee, bang dat ik me teveel zou gaan vervelen. Ik ben namelijk wel een bezige bij die zich heeeel snel verveelt. Ben nu zwanger van de tweede en zie het zó niet zitten dat gehaast in de ochtenden om straks twee kinderen naar het kinderdagverblijf te brengen.

Dat laatste woog toch het zwaarst. We hebben samen wel tig keer alle financien bekeken en berekend. Bleek dat we veel meer teruggaven krijgen als ik stop. Wel de auto verkopen en zuiniger leven... Maar, het is mogelijk!! Laatst het gesprek op mijn werk gehad en mijn baan opgezegd. P&O belde me om te vragen of het een fout was: baan opzeggen tijdens de zwangerschap?? Kan je toch gewoon het verlof afwachten? Nou ik kan niet wachten tot ik 'huisvrouw' ben!! Genieten van de zeeen van tijd en van de kinderen! :)
Heb er zin in. Nog een paar weken te gaan.

Groetjes Glenda

Hai Glenda.

Zeker een lastige beslissing, bij mij juist het omgekeerde.
Heb een zoontje van 3 en en ben nu 19 weken zwanger van de 2de ben al ongeveer 1,5 jaar opzoek naar een parttime baan. En ben nu aangenomen terwijl ik zwanger ben bij een berdrijf dat daar tot nu toe geen moeite mee heeft (zit nog in m'n proeftijd) Ik miste het juist, iets voor jezelf doen en hebben. altijd thuis bij de kids is naar mijn mening niet altijd ideaal. ik krijg juist nieuwe energie en voldoening van een dag werken. en de tijd dat je wel bij je gezin bent word zo extra speciaal. Nu moet ik wel zeggen dat ik maar 20 uur werk en dat ook nog eens soms verspreid over de avond en soms zaterdag, zodat mijn zoontje vaak gewoon bij papa thuis is als ik ben werken. zo zit hij niet hele dagen bij de opvang. voor ons is dit ideaal, Het was best even zwaar en een hoop geregel maar ben blij dar ik het gaan hebt. Ik stuur je dit niet om je van gedachten te doen laten veranderen, maar gewoon om mijn kant te laten horen. Geniet ervan....

Afz. julia

oo lekker....stoppen met werken....zwijmel......

Helaas zit het bij ons niet erin. Mijn man werk fulltime en dat is net genoeg om de rekeningen te betalen. Mijn (officiele) werk is voldoende op de opvang, benzine, boodschappen en extra rekeningen te betalen (cz, kraamhulp, wehkamp, enz..) en dan heb ik mijn nagelstudio om lekker dingen te kopen, kleren, speelgoed, avondje uit, enz...
Helaas word mijn contract niet verlengt en sta ik 1 februari op straat. Hopelijk kan ik er 2 maanden bij krijgen zodat ik niet eerst de ww in moet. Als ik kan doorwerken tot mijn zwangerschapsverlof krijg ik 100% van mijn laatst verdiende loon als uitkering. Ga ik eerst de ww in dan krijg ik maar 70%.

Maar ik zie de bui ook al hangen. Onze zoon gaat 3 ochtende per week naar de opvang. De andere 2 dagen is mijn man 's ochtends thuis. Dadelijk gaat de 2de ook naar de opvang, dus dubbel kosten en de overheid gaat minder vergoeden...pufff.

Nou geweldig dat je nu lekker thuis zit...ben jaloers !!!!! En veel succes met je zwangerschap !!!!!!!!!

In het begin vond ik het ook geweldig om thuis te zijn met de kids, maar nu zijn we een jaar verder en ik zou er alles voor over hebben om weer te kunnen gaan werken. Het verschil is misschien wel dat ik noodgedwongen door omstandigheden thuis kwam te zitten. Nu ben ik zwanger van de tweede en zal het moeilijk zijn om een baas te vinden die nog voor 3 maanden iemand in dienst wilt nemen, dus ben bang dat ik voorlopig nog thuis zit. Mijn wereldje is zo klein en draait alleen om de kinderen (heb nog een stiefzoontje). Ik ben ook altijd een bezige bij geweest en mis daarom het werken ook wel.

Ik hoop voor jou dat het natuurlijk helemaal geweldig blijft. De meningen zullen hierover altijd wel verdeeld blijven.

Groetjes
Angie

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben wel heeel benieuwd hoe ik het ga vinden hoor. Ook omdat ik zo'n bezige bij ben. Ik heb me al opgegeven bij een schildercursus in de avonduren en ga proberen veel te doen als mijn man thuis is. Ben heeel benieuwd. En anders maar weer op zoek maar werk, maar eerst maar even afwachten.

En het lijkt me ook lastig als je wil stoppen maar dat niet kan. Maar je zult verstelt staan hoeveel je bespaart als je stopt! Benzine, opvang, je krijgt meer zorgtoeslag, kindgebonden budget is opeens een optie. Daar stond ik wel versteld van! Lijkt of deoverheid het stimuleert om te stoppen!

Nogmaals bedankt voor jullie reacties en ik hoop te gaan genieten. Nog 3 weken werken!

Groetjes Glenda

Dit probleem heb ik ook wel:zit veel te denken wat goed voor me is. Nu zing ik mijn werk gewoon lekker uit tot zwangerschapsverlof (tis mn 1e kindje) en dan stop ik daar want het onregelmatige werken is dan te zwaar voor ons leventje: mijn man komt uit verweggistan en is timmerman maar moest perse (met 7 jaar ervaring in de bouw) hier toch diploma's halen in het nederlands vanaf niv 1 dus ja dat is blokken, 2 av in de week, 1 av 'verplicht' overwerken en dan ik zeker nog 2 avonden in de week weg en lekker langs elkaar heen leven, daaag. Maar wat zal ik ze missen mn bewonertjes! En dat doet me nu al wel een beetje pijn in mn hart al mag ik nog tot april. Maar goed ook ik ben bang: blijf daar wel invalkracht maar wil niet te veel werken daar door de tijden die ik daar moet werken en verder? Moet er niet aan denken dat elke dag het zelfde word: alleen voor het kleintje zorgen en thuis zitten. Al zie ik er super naar uit om zo'n frummeltje om me heen te hebben en heb veel vriendinnen die al een kleintje hebben maar denk dat ik dan toch maar 1 dag in de week overdag een baantje zoek, dan maar niet in mijn branche maar ja... nu lekker besloten: wacht eerst af tot dan en zie wel waar ik aan toe ben ;-) Anders misschien gastouder thuis. zijn er voor jullie ook niet baantjes te vinden wat geschikt is om met je kindjes te combineren of van uit huis werken?
succes!

Ik herken het: werk zelf in een opvang en ga de bewoners ook zeker missen! Maar je blijft invalkarcht dus dat scheelt. En ik denk dat we er gewoon voor moeten waken dat niet elke dag hetzelfde wordt. Bijvoorbeeld babyzwemmen op een dag, 's avonds een dag in de week aan je hobby of sporten. Ik ben ook wel bang voor verveling hoor! Heb al 40 keer in mn agenda gekeken wat ik an gaan doen... Maar stel nou dat het echt niet gaat, dan weer aan het werk. En met 1 kindje ben je nog lekker mobiel, dus wandelen, van het weer genieten, naar de bieb, kinderboerderij...

Misschien een dagje in een winkel? Of iets vrijwilligs?

1 ding heb ik wel gemerkt :
ik heb zwangerschaps-gym gedaan en heb met een aantal meiden nog contact. Sommige zitten ook lekker thuis en andere hebben het goed weten te combineren qua oppas met hun man.
Onze zoon gaat 3 ochtende pe week naar de opvang en ligt behoorlijk voor op de kinderen van de meiden die thuis zitten. En nee mijn zoontje is geen uitzondering of super slim maar leert toch heel veel bij de opvang.
Zo kon hij als eerste lopen....sommige lopen nu nog steeds niet......praat/brabbeld al goed............minder eenkennig..........minder bang.........enz.....
Zeg apsoluut niet dat kinderen met moeders die thuiszitten altijd achterlopen maar het valt mij wel op.
Sorry dat wilde ik nog even vertellen

Terug
Bovenaan