Stoppen na gebruik van de nuvaring

Hallo dames,
Ik ben nieuw hier op dit forum,
Willen willen graag een kindje (de bekroning op de liefde)
Eerst gaan wij trouwen in september en dan op huwelijksreis
De eerste plannen waren om te proberen op de huwelijksreis zwanger te worden,
maar gezien een langdurige ziektewet met me rug, hebben we toch maar besloten om daarmee even te wachten omdat er nog onderzoeken gaan volgen de eventueel schadelijk kunnen zijn voor een (eventueel) kindje. We hebben nu besloten om in december alle anticonceptie de deur uit te doen en zo'n beetje vanaf de kerst voor het eggie te gaan.
Nu gebruik ik alweer een aantal jaren de nuvaring en heb altijd begrepen dat je meteen zwanger kunt raken zodra je stopt en dus niet zoals de pil moet ontpillen
Graag zou ik jullie ervaringen hiervan horen.
Wel beginnen we na de huwelijksreis met het slikken van foliumzuur, zodat me lichaam alle tijd heeft om het in zich op te nemen, kan geloof ik niet vroeg genoeg beginnen.

Hoi,

Ik heb half juni mijn nuvaring voor het laatst uitgehaald en zit nu in de 2e ronde voor het eggie, wij zijn dus gelijk begonnen. Ik werd netjes na 25 dagen ongesteld (helaas, haha).
Je kan altijd direct zwanger raken in de eerste maand, of je nu stopt met de pil of nuvaring, dat maakt niet uit. Wat ontpillen betekend weet ik zelf niet zo goed. Als dat betekend dat je lichaam er aan moet wennen geen hormonen te krijgen dan ont-ring ik nu denk ik. Ik zit in een hormonale achtbaan en ben helemaal van slag. Misschien wel zwanger maar dat weet ik nu nog niet, daar kom ik in augustus pas achter. Maar ik weet 1 ding heel zeker, iedereen reageert anders op stoppen met de pil / nuvaring. Ik ben van te voren bij mijn huisarts wezen vragen of het verstandig is een paar maanden te stoppen en dan met condooms doen zodat je lichaam kan ont-ringen / ontpillen. Hij zei, dat is helemaal niet nodig want de natuur doet zelf zijn werk.

Maar ik heb nu spijt dat ik niet eerst minstens  3 maanden gestopt ben want nu ken ik mijn eigen cyclus helemal niet. Ben 10 jaar aan de pil geweest en toen overgestapt op nuvaring (wat een verademing trouwens). Ik voel nu dus allerlei dingen die ik nie herken en weet niet wat het is, of dat normaal is omdat ik geen hormonen meer gebruik of dat ik zwanger ben.

Maargoed, het is echt voor iedereen anders! Wel heel goed dat je zo vroeg al gaat  navragen / uitzoeken.

Ik ben heel erg benieuwd naar anderen hun ervaringen qua stoppen met nuvaring! Er zijn weinig nuvaringers heb ik het idee.

Heel veel succes, liefs Esther

Terug
Bovenaan