stoppen? of toch nog doorgaan...

Zit in sterke overweging om te stoppen met de borstvoeding, maar twijfel heel erg.
het is gewoon het beste wat een kind kan krijgen (niet dat flesvoeding slecht is, maar voel me haast schuldig als ik overweeg het hardop uit te spreken.
De redenen dat ik overweeg te stoppen zijn:

De bloedingen heb nu al 8 week lang dat ik dagelijks bloed verlies, komt door de pil cerazette die ik slik, deze slik ik om de borstvoeding...

Over 3 week ga ik weer aan het werk, en het is een heel gedoe om alles af te moeten kolven, Als ik kolf vraag ik me steeds af of Levi dr wel genoeg aan heeft. Hij kent geen ho namelijk geef ik 80 valt ie in slaap geef ik 130 slaap ie ook maar spuugt dan veel. Hij heefdt dan dus teveel maar stoptr zelf niet met drinken.

Daarbij is de kans erg groot dat ik een borstontstekiung kan krijgen omdat de tijden om af te kolven elke dag verschillend zijn... gezien het feit dat ik onregelmatig werk meestal vroeg, maar soms ook middag avond en nachten.

Heb sinds gisteren weer pijn met voeden... tis niet extrteem maar lekker is anders wat...

Verder is het een stuk makkelijker voor de gastouder om de fles klaar te maken als het kunst is.

Ook hebben flesgevoedde kindjes meer regelmaat en slapen beter door, en dat is toch wel erg fijn, want sinds vrijdag komt ie weer elke nacht voor een voeding, en als ik straks om kwart over 5 a half 6 op moet staan is dat toch niet zo'n pretje!

Maar aan de andere kant vind ik het zo''n bijzonder iets, mn lieve kleine mannetje zien groeien op mijn melk,
het intieme / knuffelen, er straalt heel veel geluk door me heen als ik mn mannetje aan het voeden ben,
Tis zo makkelijk als je onderweg bent. Vanmorgen in de bakkerbart zitten voeden. Laatst in de bristol...

Zoals ik al zei voel me haast schuldig en "durf" het niet echt te bespreken met mn man... Hij ziet me het liefst een jaar borstvoeding geven, Toen ik zoveel pijn had met voeden door die candida infectie heeft hij een aantal keren gezegd anders stop maar hoor! want zo is het ook niks als je zoveel pijn moet leiden... maar toen wilde ik koste wat kost de borstvoeding doorzetten... En mijn insteek was ook om het een half jaar vol te houden minimaal... En het kan vast... maar toch ben ik er onzeker over... Wat moet ik nou doen...

Ik lees dat je je keus eigenlijk al gemaakt hebt. Doen wat je gevoel je verteld.

Ikzelf geef flesvoeding, helaas kon ik geen borstvoeding geven wegens medicijnen die ikzelf slik. Heb dan ook niet de ervaring met borstvoeding, die ik graag had mee willen maken.

In mijn geval is dus flessenvoeding beter. Ikzelf vind het ook wel fijn om te weten wat erin gaat en dat hij op vaste tijden zit. En hoe meer hij dingen op vaste tijden krijgt (voeding en slapen) hoe meer hij goed in zijn vel zit.

Dat intieme met borstvoeding heb ik helaas ook niet, maar ik doe hem graag in een draagzak en dan ligt hij lekker tegen me aan. In de avond laat ik hem ook meestal bij me liggen (ik heb er nog 1 van 2 rondlopen overdag) zodat ik toch nog genoeg aandacht aan hem kan schenken.

Als ze trouwens spugen krijgen ze teveel binnen, waarvan ze weer onrustig kunnen worden, vertelde het CB.

Succes met het maken van je keuze. En flessenvoeding is ook heel goed hoor.

Gr.

Denk dat Nynke gelijk heeft, je hebt voor jezelf de keuze waarschijnlijk al gemaakt! En dat is ook helemaal niet erg, want borstvoeding is natuurlijk ook super maar wel zwaar voor de moeder.
Als jij toch door gaat zetten, gaat je kindje het ook merken als je veel pijn hebt en er niet helemaal happy bij bent. Dus ik zeg ook: Volg je eigen gevoel!
Goed dat je man achter borstvoeding staat, maar hijzal het je heus niet kwalijk nemen als je de keuze maakt om te stoppen toch?
Veel succes!!! En ons mannetje doet het ook super op flesvoeding (borstvoeding lukte helaas niet, veel te weinig voeding).
Groetjes Kim

Helemaal eens met Nynke en Mickey. Doen wat je gevoel zegt. Misschien kun je nog een combi overwegen. Dit wil ik gaan doen als ik werk. Op de momenten dat je thuis bent wel bv geven en als Levi ergens anders is, dan flesvoeding.

Zelf zijn we nu begonnen met 1 flesje per dag te geven. Is wel gekolfd (al krijg ik ook echt niet meer dan 1 flesje per dag voor elkaar met zo'n vreetzakje). Nu begint ie soms rond 19.00 uur ook moeilijk te doen aan de borst. Heb zo'n gevoel dat ze dan leeg zijn ofzo. Dan geven we hem een flesje moedermelk en doen de laatste voeding aan de borst of gewone flesvoeding. Volledige borstvoeding is toch moeilijk vol te houden. Zeker als je weer aan het werk gaat.

Succes met je keuze. Je ,pet maar zo denken: je hebt hem iig bijna 8 weken volledige bv kunnen geven, dus dat is heel erg mooi! Heeft ie toch maar mooie meegekregen.

he ik geef mijn zoontje van 5 maanden ook nog volledige bv en ik werk 2 dagen. ik kolf alles net af. de bv blijft in principe 5 dg goed dus je kunt ook al eerde in de week beginnenmet afkolven on genoeg te hebben voor al je werkt. op mijn werk kan ik ook niet op standaard tijden kolven en heb geen ontstekingen gehad.

er is een formule wara je je in principe aan kunt houden om te weten of ze genoeg krijgen is 150*lichaamsgewicht delen door anatal voedingen

qua voorbehoedsmiddel kun je ook denken aan een nuvaring, deze geeft plaatselijk hormoon af en gaat niet door je bloedbaan zoals de pil, heb ik gehad met nr 3 van de huisarts.

wil je beslissing niet beinvloeden hoor maar wil je mijn ervaring meegeven omte laten zien dat het kan hoor. het is ook zo dat als de kleine wat groter is hij minder nodig heeft en je dus ook minder hoeft af te kolfen. je kunt ook de borts geven op d edagen dat je thuis bent en kunst als je werkt, doet een vriendin van mij ook gewoon een combinatie van.

veel sterkte met beslissen en weet dat wat je ook kiest je een goede moeder bent.
lorena (een maart moeder)

Bedankt voor jullie reactie!!!

De kogel is door de kerk... Had gisteren weer zoveel pijn met voeden dat ik compleet brak. Heb alles dr uit gegooit en besloten te stoppen.

Ben vanmorgen op CB geweest voor Levi zn eerste prikken en zn gewone controle's, en heb het daar ook besproken.

Het voelt als een enorme opluchting, en ik heb vannacht dan ook goed geslapen... Mn man was gisteren erg begripvol en zei ook heel lief, geeft niks dat je stopt, je hebt hem 2 maand wel gevoed met de borst en al heel wat pijn verbeten om hem het beste te kunnen geven. Je moet je niet schuldig voelen maar juist trots zijn dat je het toch nog zo lang hebt kunnen volhouden!!!

En daarbij als je het niet ziet zitten om verder te gaan met de borstvoeding kun je ook beter stoppen want dat voelt Levi ook hoor... als jij onzeker bent of niet lekker in je vel zit door steeds pijn te hebben... Ja lief kweet het je hebt gelijk tuurlijk voelt hij dat!

Ik heb nu nog 3 week de tijd om afscheid te nemen van het meest bijzondere tussen moeder en kind. Ga het zeker missen, maar voor nu is dit het beste. Levi heeft de basis binnen en nu gaan we verder op goeie kunstvoeding, want daar is niks mis mee!

Hij heeft de eerste 2 gemixte voedingen nu gehad....
ben begonnen met 2 flessen van 30 kunst en 90 borst
straks krijgt hij 30 kunst 100 borst.
En als hij vannacht doorslaapt dan proberen we morgen over op 5 voedingen en dan krijgt ie dus 100 borst 50 kunst. zo ga ik gelijkdelijk aan de kunst verhogen en de borst verlagen zodat ze buikje er het minst onder te lijden heeft.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Ik weet en voel dat ik zo de juiste keuze heb gemaakt.

hey meid heb jari ook op combi nu
we hebben het wel 2 maanden volgehouden toch !
jari slaapt opeens door op flessen vannacht was het van 22.00 tot 7 vanmorgen er gaat een wereld voor me open lekker slapen
hij gaat vandaag naar oma omdat ik ga werken en daar krijgt ie ook fles ben benieuwd kolf wel af en dat heb ik ook erbij gedaan bij oma hihi
ik moet wel zeggen dat ik idd ook lang getwijfelt heb

knuffff
kelly

ik ga straks "parttime" borstvoeding geven, ben nu langzaam af aan het bouwen, zodat er straks de ochtend en de avond borst blijven en de rest fles. Heb dit vandaag overlegd met het consultatiebureau en als je 8 tot 10 weken volledige borstvoeding hebt gegeven, kan dat ook. misschien is dat ook iets voor jou?

Terug
Bovenaan