Stoppen utrogestan

Hoi,

Zijn en toevallig lezers die utrogestan hebben gebruikt?
Ik mocht stoppen bij week 10, aangezien ik nog over had ben ik gaan afbouwen tot week 12. Nu twee dagen gestopt, maar ik vind het gewoon een soort eng. Ik begreep dat je na t stoppen een week later bloed verlies krijgt. Hadden jullie veel last van bloedverlies ?

Groetjes ?
 
Ik gebruik ook utrogestan, maar alleen voor een ander reden. Ik heb steeds bloedingen tussen mijn eisprong en menstruatie in, dus hopelijk zorgt de utrogestan ervoor dat dit ophoudt.. Het klopt dat als ik stop met de utrogestan (na 10 dagen inbrengen) dat ik een paar dagen later ongesteld wordt. Maar mocht ik toevallig zwanger worden, zal die menstruatie als het goed is niet op gang komen... Dus aangezien jij zwanger bent (gefeliciteerd!), denk ik dat jij helemaal niet zal gaan bloeden, toch? Of heeft de dokter iets anders gezegd? Spannend!
Sowieso las ik dat geadviseerd wordt na de 12 weken geen utrogestan meer te gebruiken, dus idd goed om nu af te bouwen.
Succes en goede zwangerschap gewenst! 
 
Ik heb het ook gebruikt in een fertiliteitstraject en mocht ook rond 10wkn stoppen. Je krijgt geen bloeding door stoppen (als alles goed is) omdat je lichaam door de zwangerschap zelf al een hoge progesteronwaarde heeft opgebouwd.
 
Hi,
Bedankt voor het berichtje!
Jij hebt dus helemaal geen bloeding gehad na het stoppen! Wat fijn! M’n gynaecoloog vertelde dat ik na het stoppen een bloeding zou krijgen, vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaringen van andere ? merkte je verder iets van het stoppen?

Liefs
 
Hi,

Bedankt voor je reactie. Vervelend, hopelijk stopt het inderdaad door deze medicatie! M’n gynaecoloog vertelde inderdaad dat als ik zou stoppen, ik wat bloedverlies kan krijgen. Maar misschien is dat inderdaad nu niet het geval omdat ik al een aantal weken zwanger ben!

Liefs
 
Terug
Bovenaan