Stopweek seks

Hoi allemaal,

Ik heb een dochter van 10 weken. Dit is de tweede keer dat ik nu een stopweek heb. Net seks gehad. Heb de pil deze maand goed geslikt doe ik altijd en heb altijd een stopweek. Kan ik hier zwanger van raken? Als het goed is ben je toch beschermd in de stopweek? Wil niet nog een kleine voorlopig.

Hoi RS,
Nee zolang je elke dag consequent de pil inneemt ben je inderdaad beschermd tijdens de stopweek hoor!
Nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje! Gaat alles goed?
Een fijne avond toegewenst :)

Jaa alles gaat goed! Ik heb een keizersnede gehad en ben nog steeds herstellende dus wil nu echt niet weer zwanger raken. Dankjewel voor je bericht ! Geeft me al wat meer rust. Zo gek voor me zwangerschap dacht ik er nooit bij na en deden we het ook in mijn stopweek en nu ben ik opeens zo bang

Ja hoor, als je de pil goed slikt ben je zeker beschermt in je stopweek. Geen zorgen! (al geeft geen enkele anticonceptie 100% zekerheid dat je niet zwanger wordt, maar dat is een ander verhaal ?) 

Het zou natuurlijk niet handig zijn als je elke keer in de stopweek van de pil nog andere anticonceptie zou moeten gebruiken ? Dus ja, als je de pil gewoon elke dag goed inneemt dan ben je beschermd (natuurlijk nooit 100%)

Dankjewel voor jullie reacties! Had vanmorgen ook nog even de huisarts gebeld voor zekerheid. En die zei het zelfde!

[quote quote=10599180]Natuurlijk is de kans dat je zwanger wordt veel kleiner dan op een normale dag, maar er is nog steeds dus het is het risico niet waard![/quote]
Hoe bedoel je dit? Als je de pil goed gebruikt dan ben je in de stopweek net zoveel beschermd als op andere dagen. Natuurlijk nooit 100% maar dat is geen enkele anticonceptie.

Terug
Bovenaan