stotteren

Hallo,

Mijn zoon is drie jaar en sinds 2 weken hakkelt hij over zijn woorden. Hij kwam dinsdag thuis van het kinderdagverblijf en hij wilde wat vertellen en begon met ikke ikke ikke ikke en maakte zijn zin niet af. Bij het kinderdagverblijf zit een kindje dat stottert. Sinds die bewuste dag struikelt hij ook over andere woordjes. Hij is niet gevallen. Heeft iemand een tip voor mij.

Groetjes

Belinda
 
Hallo,

Of    hij doet het kindje na omdat hij het  leuk vind, maar ik heb ook wel eens gelezen dat het  normaal is op deze leeftijd omdat ze te veel willen vertellen in 1x en dat lukt niet natuurlijk.Misschien moet je  dan proberen om hem duidelijk te maken rustig te praten     de tijd er voor nemen  
Als je je zorgen maakt moet je naar de huisarts of concultatieburo gaan die weten er vast meer vanaf.
succes                
 
hallo ik wou even reageren op het stukkje over stotteren ons zoontje van twee en half heeft dat nu ook hij komt er soms niet uit aangezien mijn man ook een klein beetje stottert als hij te veel wil vertellen heb ik het gevraagd aan het cb maar mijn zoontje kon eerst maar paar woordjes en in een keer al zinnetjes van 3 woorden dus het cb zei dat is vast omdat hij zo in een keer zoveel kon zeggen moest me geen zorgen maken
 
Hallo,

Onze Zoon kan ook niet altijd uit zijn woorden komen maar dat is geen stotteren, maar stamelen.
Ze kunnen nu nog niet zeggen of dat het stotteren zou zijn.
Huub doet het ook als hij veel wil vertellen, dan heeft hij het verhaal in zijn hoofd al klaar maar kanhet niet zo makkelijk vertellen.
Je moet zelf rustig blijven en hem de kans geven om uit te praten.
Zeg dat hij rustig moet praten of even na moet denken wat hij wil zeggen.

Bij Huub word het al minder.
Maak je er niet te druk om het is maar een fase.

Succes.
 
Hallo dames,

Mijn zoontje van bijna 2,5 is begonnen met stotteren toen we op vakantie waren deze zomer.
Ik dacht eerst dat het van de drukte in zijn hoofd kwam (andere omgeving, het strand, de zee ander bedje) maar na een paar weken weer het normale ritme thuis te hebben gevolgd bleef hij stotteren.
Ik noem het echt stotteren want hij heeft het  met bepaalde woorden en dan gaat hij heel lang door totdat hij bijna huilt of maar helemaal niets meer zegt. Het breekt mijn hart want bij ons in de familie komt het veel voor. Zelf heb ik ook erg gestottert en ik doe het nog iets. Ik ervaar het als een vervelend obstakel in mijn contacten.
Ik ben er nog niet mee bij het CB geweest maar ik ben dat wel van plan binnenkort.
Ik weet zelf dat ik hem uit moet laten praten en niet moet vragen of hij het nog een keer wil zeggen zodat hij de druk ervaart om het goed te moeten zeggen. Zelf praat ik heel rustig tegen hem in de hoop dat hij dat overneemt.
groetjes mamajb
 
Dochter van bijna 3 doet dat ook. Dan blijft ze hangen op een woord, wat ze 6 keer herhaald en dan praat ze verder. Volgens mij is het heel normaal, het denken gaat sneller dan het praten dan krijg je dit soort stotteren. Ik laat haar gewoon uitpraten. Dit gaat volgens mij vanzelf weer over. Ik maak me er ook totaal geen zorgen over.
 
Terug
Bovenaan