stout en niet luisteren

Wie heeft er tips of advies voor mij. Zie het even niet meer zitten. Ik ben 31 weken zwanger dus ook erg last van me hormonen . En mijn zoontje is 2 jaar en 2 maanden oud. Hij is de laatste tijd zo dwars dat ik niet weet wat ik er mee aan moet. Alles is ik wil niet of hij gaat slaan of schoppen.  . Zowel tegen mij als tegen de muur of deur. Ook gooit hij met dingen. Ik waarschuw hem dan of geef hem straf dat hij naar ze kamer moet en niets meer mag. Maar lijkt wel of hij over me heen loopt. Schreeuwen helpt niet, rustig praten helemaal neit en naar ze kamer sturen ook niet. Wie heeft tips.
 
Hoi,
ik denk dat jou kindje last heeft van jullie veranderende situatie. Wij hebben dat afgelopen zomer ook gehad rond de geboorte van onze jongste dochter. Onze oudere dochter voelde aan dat ik niet helemaal mezelf was en dat er iets spannends ging gebeuren.
Het enige wat je volgens mij kan doen is consequent blijven in wat je wel en niet goed vind (ook al blijf je corrigeren) en leuke aandachtsmomenten inbouwen zodat het niet alleen negatief is. Maar goed, het kost een hoop energie, ik weet het. Mischien kun je de oppas overlaten aan iemand anders op de momenten dat je het even niet meer ziet. Onze dochter is nog stees dwars bij vlagen maar het gaat steeds beter..
succes, groeten, Geesje
 
Hoi, ik ben mama van Ineke(2,5j) en van Ellen(8w).
Ik maak het ook allemaal mee.
Het beste wat je kan doen is het stoute gedrag proberen te negeren. Bij mij gaat het zo het rapst voorbij. Want als wij veel aandacht geven als ze stout is dan is het dubbel zo erg. Dan tiert ze, smijt ze zich op de grond,...
Ze hebben juist graag dat je heel boos op hen wordt. Ze weet als ze stout is dat ik dat zeker niet graag heb, en ze dramt maar door en door.
Als ze flink is dan geef ik haar veel aandacht.
En het helpt hoor!!
Ik wens je het allerbeste toe, Loortje
 
Hi,

Het is een kwestie van volhouden.... maar ik zou hem niet naar zijn kamer sturen omdat zijn kamer een fijne plek moet zijn en moet blijven....

Creëer ergens een plekje waar je hem even een time-out kan geven.... Bij ons is dat het halletje (zit een deur voor met glas erin, zodat ik mijn kinderen nog wel kan zien). Als hij iets doet wat niet mag, geef je hem één waarschuwing (of je telt tot drie hardop, en bij drie moet dan het gedrag over zijn) reageert hij daar niet op, stuur of zet je hem op de time-out plek (net zoveel minuten als dat hij oud is). Loopt hij voor die tijd van de plek weg, pak je hem op en zet hem woordeloos weer terug (geen extra aandacht dus) en gaat de tijd opnieuw in.

Het is juist de kunst om hem voor het niet gewenste gedrag geen extra aandacht te geven, maar juist hem apart zetten. Als hij leuke dingen doet, moet je hem echter wel extra aandacht geven!!!

Het duurt even voordat ze het door hebben, maar het kwartje valt echt wel. Niet leuk gedrag betekent op een saaie plek zitten en leuk gedrag betekent extra aandacht van mama!!!!

Mijn middelste ging eerst in het halletje staan lachen.... ze vond het alleen maar leuk leek het.... Toen ben ik juist als zij daar stond, leuke dingen gaan doen (die ze dus wel kon zien, maar waar ze niet aan mee kon doen) stond te dansen, zingen of ging met blokjes bouwen..... Kwam ze er dan uit (voordat de tijd om was) zei ik gewoon heel rustig: Nee, jij luisterde niet dus je mag nu niet meespelen.... terug in het halletje... Toen vond ze het wel erg om in het halletje te staan en binnen de kortste keren had ze het principe door!

Hou vol en veel geluk met je zwangerschap!
Groetjes Nynke
 

hallo,



tips is altijd moeilijk, elk kind is anders.

negeren ,rustig mee praten of juist straffen is allemaal mooi
gezegt,maar in de praktijk vaak moeilijk.(helemaal als je geduld op is)



wel kan ik je hopelijk geruststellen,onze dochter was twee toen ik uitgeteld was en voelde de leuke gezonde spanning mee.

en was in mijn ogen soms onhandelbaar.



maar toen HAAR zusje er eenmaal was en ze overal bij betrokken werd(wat
echt heel belangrijk is) was zij ook rustiger en wilde allen maar mama
meehelpen.

dus ook lief en rustig zijn anders moest HAAR zusje huilen.

mogmaals ieder kind is anders en hoop dat het met jullie goed komt(zal toch wel)



ik wens je nog een fijne zangerschap en een fijne kraamtijd,en heel veel plezier met je kids.



groetjes antwanette




 
Terug
Bovenaan