Straf geven

A

Anoniem

Guest
He meiden,

Het onderwerp zegt het al... Geven jullie je kleintjes straf??

en zo ja hoe doen jullie dat dan??? Begrijpen ze dat al, denk je?

gr. Ilone

Hoi Ilone,

Wij geven Tara nog geen straf. Als ze iets doet wat niet mag van ons, dan zeggen we dat het niet mag. Luistert ze na een paar keer nog niet, dan zeg ik bijv. 'en nu wordt mama boos!'. Als ze dat hoort, dan komt ze altijd 'mama, mama' roepend naar me toe om me te knuffelen, hihi.
Ik denk dat onze kleintjes wel (na een paar keer) weten wat wel en wat niet mag, maar dat vergeten ze snel weer en daarom geven wij haar nog geen straf.

En jij dan, geef jij al wel straf en zo ja, hoe dan?

Groetjes,
Shivana

Op de oudste uiteraard wel eens, maar die begrijpt het dan ook. Ik ben van mening dat straf geven bij kinderen van zon jonge leeftijd absoluut nog geen zoden aan de dijk zet. Als je ze op de gang zet hebben ze geen benul  waarom ze daar zijn. Dus bij mij gaan kinderen pas op de gang als ze kunnen onthouden waarom ze daar zijn. En als ze ook goed weten  wat niet mag en waarom niet. Want als ze het dan doen, dan is het expres.  

Als Eline iets doet wat ik niet wil, dan zeg ik duidelijk, Nee Eline, dat mag niet. En haal haar van het plaats delict weg. Meestal leid ik haar dan af met een ander leuk speeltje.

Nee, zelf geef ik nog geen straf ofzo... Maar af en toe weet ik niet hoe ik aan moet pakken. Uiteraard zeg ik ook een paar keer nee en dan weghalen en afleiden.....
Maar zoals laatst zat ze opeens bij het stopcontact, nu heb ik dit wel beveiligd, maar ik wil absoluut niet dat ze daar aan zit... en ze ging echt de hele tijd er naar toe...
Dus ook nee, maar bij de 5e keer ofzo, heb ik het echt heel streng gezegd, haar vastgehouden en haar gezicht dicht tegen de mijne en dan op rustige toon uitgelegd dat het NIET mag..... toen zijn we wat anders gaan doen, maar later op de dag ging ze er weer naar toe... tja .. en dan denk ik moet ik haar nu in een hoekje zetten voor een minuut of heeft dat nog geen zin!!!!

Vandaar dus.....     ik denk zelf ook dat het geen zin heeft, maar wilde graag ff horen hoe jullie daar over denken..

gr. Ilone

wij geven op deze manier "straf":
zeggen dat het niet mag en afleiden. Werkt best goed. Op de gang zetten nog nooit gedaan. Ga ik later denk ik ook niet doen. Maar je weet nooit natuurlijk.

Ik geef Birgit ook niet echt straf MAAR als ze continue als ik zeg dat ze ergens niet aan mag komen en haar dan weg zet er met een eigenwijze blik voor de 4e keer op af loopt en gewoon de hele tijd zit te etteren dan zet ik haar 1 minuut op de gang, zonder wat te zeggen. Na een minuut doe ik op mijn hurken de deur open en dan knuffel ik haar en vertel waarom ze op de gang moest. Dat helpt meestal wel. De moet ook altijd erg hard en geschrokken huilen..   dus een minuut is genoeg!

Ik zeg wel pas op als iets niet mag. En nee zeggen natuurlijk.
En als ze echt niet luistert (afleiden probeer ik ook altijd eerst) dan pak ik haar op en zet haar met haar hoofd naar de muur toe en dat vind ze heel erg. Meestal staat ze meteen weer op en dan zeg ik dat ze wel moet luisteren en dan zegt zij ja en dan is het weer klaar.

groetjes Maris

Terug
Bovenaan