straffen...en je geduld bewaren

Hoi,

Mijn zoontje is nu twee jaar en twee maanden en hij is af en toe zoooo stout en dwars. Ik ben nu zelf 37 wk zwanger van nummer twee dus hij voelt ongetwijfeld aan dat er wat staat te gebeuren en dat mama nu niet meer zo goed in staat is om vanalles te doen, want hij zoekt zo zijn grenzen op.
Gister heb ik hem wel vijf keer in de hoek moeten zetten omdat hij niet wou helpen opruimen. Verder treuzelt hij enorm als er iets gedaan moet worden, eet hij slecht en is hij super gauw sjacharijnig, boos en driftig.
Het zal er allemaal wel bij horen, maar ik vind het soms wel lastig.

Ik vroeg me af...hoe straffen (belonen) jullie jullie kindjes en hoe bewaren jullie je geduld. Ik merk namelijk dat ik na een paar keer echt boos en geirriteerd word en soms ook echt uit mijn slof schiet.....dat lijkt me ook niet echt een goed voorbeeld.

Bedankt alvast,
mama3007
 
Als ik zou willen kan ik de hele dag wel NEE lukas, dat mag niet roepen. Maar ik kies mijn momenten. De echte stoute dingen daar zeg ik wat van, en straf hem indien nodig. De minder erge dingen, leg ik gewoon uit dat het niet mag, maar boos wordt ik niet.

Of ik buig het om naar iets positiefs. Als hij de telefoon van tafel pakt (mag niet) vraag ik of hij hem naar mij toe brengt, en bedank hem daarvoor. Ik heb de telefoon en hij kan er niet meer mee spelen, dat is het belangrijkste.

Probeer je voor te stellen hoe het is als je de hele dag NEE hoort, of een boze mama hebt. DAt is voor jou niet leuk en voor je kind je niet .

Succes in elk geval
 
Proberen af te leiden is idd. wel een goede. Of wat vaker een paar uurtjes oppas. Kunnen jullie allemaal bijkomen.
Als mijn dochter vervelend is dan zeg ik eerst dat het niet mag. Als ze het nog een keer doet dan zeg ik dat ik net gezegd heb dat het niet mag en dat als ze het nog een keer doet ze bij de deur moet staan. En de volgende keer dus bij de deur.
Ik hoef dit maar zelden te doen.
Behalve toen haar zusje net geboren was. Toen was het bij ons heel erg. Maar toen alles rustig was verdween dat gedrag vanzelf.
 
Het is inderdaad soms moeilijk om je geduld te bewaren.
Maar ik denk dat je eerst (voor zover mogelijk) positief moet zijn.
Beetje gek doen, met hem spelen, veel voorbereiden.
Ik heb veel met een kookwekker gedaan. We gaan samen spelen, maar als de
wekker gaat moet mama even..... (baby('s) eten geven, wassen, vouwen)
Ook laat ik hem veel mee helpen. En tafel poetsen, stoffen ed. En vervolgens de hemel in prijzen dattie het goed gedaan heeft. Misschien voelt het overdreven, maar als het effect heeft kan je dat geen ...schelen.

Heel veel succes, maar het wordt echt beter!!!
 
ik probeer inderdaad ook zoveel mogelijk de dingen die niet mogen maar nog wel door de beugel kunnen bijv rommel maken(daar is ze ster in maar ik heb er een kl..hekel aan) door de vingers te zien(dan ruimen we het later samen op laat haar maar ff rommelen)ik zeg dan wel lisa dat gaan we strks wel opruimen he? jaaaa volgt er dan maar als er iets niet door de beugel kan dan waarschuw ik 1x soms 2x en dan......als ik veel geduld heb gaat ze op de gang met alle gevolgen van dien nl de schreeuw/schopscene tegen de deur maar als mn geduld minimaal is dan draaf ik door en gaat ze hardhandig de gang op met de nodige tikken want ik ben ook maar een mens en als er een moeder is die haar dreumes/peuter /kleuter nog nooit een vermanende tik gegeven heeft die liegt dat ze barst  
 
@ 2004: ik heb mijn dochter nog nooit een tik gegeven, daar geloof ik niet in. Ik leer haar namelijk dat ze niet mag slaan, als ik het dan wel doe snapt ze er niets meer van. Wel eens mijn geduld verloren en tegen haar geschreeuwd, maar   daar voelde ik me meteen lullig over en heb mijn excuses aangeboden. Lag er meer aan dat ik moe was dan dat zij nu zo extreem vervelend was.

Straffen doe ik door eerst te zeggen dat het niet mag. Doet ze het nog een keer zeg ik dat ze als ze het nog een keer doet op de trap gaat. Derde keer? Oppakken en op de trap zitten voor een paar minuten tot ik haar kom halen. Daarna is ze poeslief.
Dit hebben we dus wel elke avond met tandenpoetsen, ze zit letterlijk elke avond op de trap. Maar daarna kunnen we haar tandenpoetsen :)

Ze is 2,5 overigens. De driftbuienfase hebben we al gehad, die is heel snel overgegaan omdat we haar compleet negeerden, ze had dus heel snel door dat dat niet werkte. Meestal is ze heel lief, soms ook stierlijk vervelend maar dan werkt de trap goed.
 
enne, mama 3007, je bent ook maar een mens, je mag best eens laten zien dat je boos bent hoor, het hoort bij het leven. Soms kunnen ze je ook werkelijk het bloed onder je nagels vandaan halen.
 
Terug
Bovenaan