straffen en je geduld bewaren...?

Hoi,

Mijn zoontje is nu twee jaar en twee maanden en hij is af en toe zoooo stout en dwars. Ik ben nu zelf 37 wk zwanger van nummer twee dus hij voelt ongetwijfeld aan dat er wat staat te gebeuren en dat mama nu niet meer zo goed in staat is om vanalles te doen, want hij zoekt zo zijn grenzen op.
Gister heb ik hem wel vijf keer in de hoek moeten zetten omdat hij niet wou helpen opruimen. Verder treuzelt hij enorm als er iets gedaan moet worden, eet hij slecht en is hij super gauw sjacharijnig, boos en driftig.
Het zal er allemaal wel bij horen, maar ik vind het soms wel lastig.

Ik vroeg me af...hoe straffen (belonen) jullie jullie kindjes en hoe bewaren jullie je geduld. Ik merk namelijk dat ik na een paar keer echt boos en geirriteerd word en soms ook echt uit mijn slof schiet.....dat lijkt me ook niet echt een goed voorbeeld.

Bedankt alvast,
mama3007

Ook hier kan ik je de hand schudden,haha,en vele met ons.
Het is echt de leeftijd.
Ook ik ben niet de meest geduldige persoon en beloon hem als hij bijv. wel meehelpt,ga ik als een idioot staan klappen,goed zo!!!haha.
Wanneer hij weigert pak ik hem bij zijn arm en dwing hem te helpen door hem speelgoed in zijn handen te drukken.
Blijft hij vervelend gaat hij even de hal in,maar meestal is dat niet nodig.
Tja,ons geduld wordt dan wel op de proef gesteld hè?!
Gelukkig is het gewoon een fase,gaat wel weer over!
Sterkte met de kleine bandiet!
Groetejs Tanja

Hier nog een mama die niet altijd evenveel geduld heeft en daar  eerlijk voor uit komt!! Mijn tolerantieniveau zou best wat hoger mogen liggen! Aan de andere kant, ik ben ook maar een mens! En die kleintjes hoeven  je ook niet tot het uiterste te dwingen. Ik heb echter wel de ervaring dat wanneer je het rustig probeert op te lossen, het meestal goed uitpakt, met de nadruk op meestal!! Nogmaals, mij lukt dat ook vaak niet hoor! Mijn probleem is ook wel dat met name Merijn erg gefixeerd is op alles wat Siebe doet en zegt  en dat leidt heel vaak tot conflictjes! En met name van die conflictjes word ik vaak heel erg moe! Maar goed, ook hier komen we doorheen. Ik dacht een tijdje geleden elke keer als er wat voorviel dat het lag aan mijn situatie (alleen met 2 kindjes) maar door verhalen hier op het forum en in mijn vriendenkring, denk ik dat al lang niet meer!

Succes en inderdaad...het gaat over......als ze 18 zijn of zo, hahaha

Groetjes Fonske

Oooh wat herkenbaar.
Vooral jou verhaal Fonske. Juli loopt ook de hele dag door te klikken wat Finn allemaal fout, stout en verkeerd doet. Gek word ik ervan.

En ik zou ook heeeeel graag wat geduldiger willen zijn. Vooral 's morgens als we haast hebben heeft mijn geduld nogal moeite met opstarten.
Ben blij dat ik niet de enige ben. En wat bovenstaande mama ookal zei: ook mama's zijn maar mensen en dat mogen onze kindjes ook best beseffen.

Succes met die lieve kleine kliertjes!

Tessie

Een tip die ik gekregen heb tijdens de cursus: Peuter in zicht van het CB

Als ik zou willen kan ik de hele dag wel NEE lukas, dat mag niet roepen. Maar ik kies mijn momenten. De echte stoute dingen daar zeg ik wat van, en straf hem indien nodig. De minder erge dingen, leg ik gewoon uit dat het niet mag, maar boos wordt ik niet.

Of ik buig het om naar iets positiefs. Als hij de telefoon van tafel pakt (mag niet) vraag ik of hij hem naar mij toe brengt, en bedank hem daarvoor. Ik heb de telefoon en hij kan er niet meer mee spelen, dat is het belangrijkste.

Probeer je voor te stellen hoe het is als je de hele dag NEE hoort, of een boze mama hebt. DAt is voor jou niet leuk en voor je kind je niet .

Succes in elk geval

ik wil je eigenlijk maar 1 ding zeggen: die kleintjes zijn echt niet zo klein meer en hebben donders goed in de gaten wat er staat te gebeuren. Het feit dat jij hoogzwanger bent is overduidelijk voor je zoontje. Verkeerde aandacht is ook aandacht. Stout doen levert aandacht op. Hij doet het niet voor niets! Als je het mij vraagt kan je het beter omzetten in goede aandacht, dat scheelt jou een hoop frustratie en je zoon wordt er een stuk minder stout en blijer van!
Sterkte de laatste loodjes...

Terug
Bovenaan