straffen en/of belonen

Hallo allemaal,

ik ben op het moment met een onderzoekje bezig voor mijn studie waarbij ik de opvattingen over belonenen straffen in de opvoeding van de laatste 60 jaar onderzoek. Ik doe dit door opvoedingsboeken uit deze periode met elkaar te vergelijken.
Maar nu was ik eigenlijk wel benieuwd hoe jullie dat doen.
Voeden jullie je kinderen op door voornamelijk positief te stimuleren of krijgen jullie kinderen ook wel eens straf, en hoe dan (straf stoeltje, time out, een tik enz enz)?

Ik ben erg benieuwd!

Groetjes Nika
(moeder van Taran 4jr en Arvin 6mnd)
 
Wij stimuleren goed gedrag en dat wordt ook beloond met stickers en daaropvolgend een kleinigheidje als hun rijtje vol stickers is. Maar van tijd tot tijd krijgen ze straf en daarvoor gebruiken wij een strafstoeltje, beiden hebben ze hun eigen stoel, de straf is hun leeftijd in minuten.

Groetjes Cindy
Voor verdere vragen:
familiemulder@live.nl
 
Mijn dochter is nog geen anderhalf, maar we geven alleen straf in de zin als ze bijv krapt of slaat we haar op de grond neer zetten. En we proberen haar ook positief te stimuleren: ipv niet de bladeren van de plant aftrekken geef maar een aai aan het blad.
 
mijn dochter krijgt veel woordjes van dat is flink en goed zo en we proberen negatief gedrag te negeren maar als ze te ver gaat. waarschuwen we 2 keer derde keer is een time out en dan word ze afgezonderd van iedereen door in de hal op een stoeltje te moeten zitten. ook leeftijd in minuten
 
Terug
Bovenaan