Straffen en/of belonen

Hallo allemaal,

ik ben op het moment met een onderzoekje bezig voor mijn studie waarbij ik de opvattingen over belonen en straffen in de opvoeding van de laatste 60 jaar onderzoek. Ik doe dit door opvoedingsboeken uit deze periode met elkaar te vergelijken.
Maar nu was ik eigenlijk wel benieuwd hoe jullie dat doen.
Voeden jullie je kinderen op door voornamelijk positief te stimuleren of krijgen jullie kinderen ook wel eens straf, en hoe dan (straf stoeltje, time out, een tik enz enz)?

Ik ben erg benieuwd!

Groetjes Nika
(moeder van Taran 4jr en Arvin 6mnd)
 
hoi,

uiteraard wordt er ook positief gestimuleerd, er wordt zker uitgelegd dat iets niet kan en waarom.
en als ze eerlijk iets zeggen geen straf krijgen maar wel een preek!!
maar ook staat op bepaalde dingen gewoon straf, de gang in of als het echt te erg is mag hij zijn kamer in en op zijn bed gaan zitten met armen over elkaar!
en soms een tik ja dit kan net het verschil maken!

ach je probeerd je best te doen,want je wilt leuke en gehoorzame kinderen.
 
quote: mama van j en a reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-05-2008 18:48:46'));

hoi,

uiteraard wordt er ook positief gestimuleerd, er wordt zker uitgelegd dat iets niet kan en waarom.
en als ze eerlijk iets zeggen geen straf krijgen maar wel een preek!!
maar ook staat op bepaalde dingen gewoon straf, de gang in of als het echt te erg is mag hij zijn kamer in en op zijn bed gaan zitten met armen over elkaar!
en soms een tik ja dit kan net het verschil maken!

en ook wordt er soms wel wat gekocht na een goed gedrag, bv lief mee gewinkeld, dan kopen we iets kleins

ach je probeerd je best te doen,want je wilt leuke en gehoorzame kinderen.




 
Terug
Bovenaan