straie

Hoi allemaal,

Deze vraag is denk ik meer voor degene die al een bebie hebben.

Ik ben nu 32,3 weken zwanger en heb me vanaf 't begin af aan vrijwel elke dag goed ingesmeerd met Dove.
Vooral mijn buik, borsten en billen.
Nu zit er op mijn borsten en billen toch straie.
Op zich logisch natuurlijk en ik kan er ook niet wakker van liggen, maar ik heb in de winkel wel van die zalf zien staan ter voorkoming van straie.
Had ik beter dat kunnen gebruiken?
En (hoe) krijg ik 't straks (wel) weg?

Veel liefs

 
Helaas schijnt er niks tegen straie te doen. Er wordt wel van alles verkocht, maar je kan het niet voorkomen. Het is je onderhuid die scheurt en daar kan je met zalfjes echt niet bij.

Ze gaan helaas ook nooit meer weg. In het begin is het donker en ze worden wel lichter tot witte streepjes, maar het blijven altijd een soort onderhuidse littekens.

Hoort er bij....
 
Sorry, maar ben het met * eens. Striae gaat nooit meer weg helaas. Je huid scheurt een beetje als je snel groeit, ik heb het op mijn benen en het valt niet echt meer op, maar weggaan ho maar!!
 
Helemaal mee eens, je kan er niks tegen doen en het gaat nooit meer echt wel.

Weiger deze zwangerschap dan ook te smeren een hoop geld weggegooid.

Ik heb ze ook maar na een tijdje worden ze inderdaad steeds minder en zie je ze bijna niet meer.

Gewoon niks meer kopen je hebt er echt niks aan.

 
Maak je niet druk als je huid weer genezen is zijn het hele dunne witte streepjes. Vind je dat echt lelijk kan je onder de zonnebank. Dan valt t bijna helemaal niet meer op.
Liefs Moniek
ps wel blijven smeren houdt je huid soepel.
 
ik denk ook niet dat je er wat aan kunt doen,ik heb er zelf geen last van,en ben nu zwanger van mijn 3e (al kan dat natuurlijk nu alsnog komen).Ik heb daar integen wel last van spataderen,ook niet echt mooi,maar daar kun je wel wat aan laten doen...heb er ook zalf voor maar om nou te zeggen dat dat helpt?!!!

groetejs claudia
 
Hoi Thaiza,

Ik heb eens gelezen dat je geen producten moet gebruiken die je huid verstevigen maar juist soepel maken, hij moet meegeven natuurlijk. Ik heb biodermal gesmeerd wel speciale zw biodermal (en echt daar doe ik nu al de hele tijd mee). Maar ok, heb ook gelezen dat als je al wat ouder bent (wat ik waarschijnlijk ben, 32) je minder kans erop hebt omdat je huid dan al wat minder 'stug' is.

Sterkte met smeren (want ik denk dat soepel houden altijd helpt)
 
Je kunt er inderdaad niets tegen doen en straks ook niet. Met de jaren wordt het wel minder, maar in het begin zal het nog wel zichtbaar zijn. Helaas, maar iedereen krijgt er eigenlijk wel last van. Het enige wat ze aanraden is zorgen dat je niet te snel aankomt, maar dat is nu te laat voor je. Hopelijk valt het mee.
 
Terug
Bovenaan