Strak inbakeren vs puckababy mini

Hoi allemaal,

Ons zoontje van 12 weken hebben we vanaf zijn geboorte ingebakerd in een swaddle me van Meyco, strak ingebakerd dus met zijn armpjes langs zijn lijfje. Nu echter met die hoge temperaturen merk ik dat hij het hiermee erg warm krijgt in bedje. Ik heb de puckababy mini gekocht, maar vind deze zo wijd. Hij kan zijn armpjes erg vrij bewegen in tegenstelling tot wat hij gewend is. Heeft iemand hier ervaringen mee, het gebruiken van een puckababy na altijd straks inbakeren? Ik denk dat het kopen van een piep nu niet meer zoveel zin heeft, dat hij hier te groot voor is lijkt me?

Hij komt bijna aan de leeftijd dat hij niet meer ingebakerd mag worden. Zodra hij zelf kan draaien wordt het gevaarlijk.

Dat is mijn vraag niet :). Dat duurt nog 3 maanden. Ze mogen niet meer ingebakerd worden vanaf 6 maanden of als ze kunnen omrollen. Aangezien beide voorlopig nog niet gebeuren baker ik hem nog lekker in

Wij hebben ons zoontje van 6 weken in de pacco met alleen een romper aan en een lakentje over, dat gaat eigenlijk prima qua warmte.

Onze oudste had er met 12 weken geen problemen mee dat hij ineens zijn armen vrij had. [We moesten toen afbouwen omdat op de kdv niet ingebakerd mag worden en meneer was er op tijd bij met omrollen:) ]

Zou een slaapzak van Fedde en Kees een goed alternatief kunnen zijn? Zorg wel dat je dit slaapzakje niet te groot koopt, anders kunnen ze hun armen gewoon bewegen

Fedde en Kees ziet er ook wel interessant uit idd! En een TOG van 0.3, dat is fijn voor de zomer. Bedankt voor de tip!

Wij hebben de puckababy mini gebruikt en de fedde en kees slaapzak. Beiden vind ik eigenlijk geen inbakeren meer, bij de puckababy mini hebben ze idd veel ruimte en de fedde en kees kon hij ook zo met zijn handje bij zijn mond. Toch sliep hij uiteindelijk beter met de Fedde en Kees en voordeel daarvan is dat je niet gelijk hoeft af te bouwen als ze rollen, dat deed die van mij met 3,5 maand namelijk. Ik heb ook het nunki lakentje erbij dat zorgt voor de diepe druk. Wel behoorlijk prijzig samen maar ben er erg blij mee. Ook geen gezeur met rollen in bed ;)

Ik baker m'n dochter van 10 weken al sinds 8 weken in een XXL hydrofiele doek in, dit werkt prima en is ook niet zo dik. Ik doe dit nu met deze temperaturen ook. Wellicht is dat ook wat voor jou!

Terug
Bovenaan