Strakke 'band' om buik?

Hallo!
Ik ben ruim 24 weken zwanger van mijn tweede kindje en nu heb ik sinds een paar dagen een soort pijn onderin mijn buik. Het is net alsof er een band om mijn buik getrokken wordt, of dat ik bijvoorbeeld een riem heel strak om heb. Nou kan ik mij vaag herinneren dat dat niet goed is, maar ik weet niet goed wat dit betekent. Maak ik me zorgen om niks of weet iemand van jullie hoe dit komt en of ik er iets aan kan/moet doen?
Alvast bedankt!

Hoi,

Ik ben geen expert of zo, maar ik ken iemand die ook zo'n strakke band gevoel had, en dit was het HELP-Syndroom (vorm van zwangerschapsvergiftiging?). Bij haar was dit pas later in de zwangerschap en ik weet ook niet of dit bij 24 weken ook al voor komt. Mischien kun je eens zoeken op Gezondheidsplein.nl? Als je het niet vertrouwt moet je natuurlijk altijd je verloskundige of huisarts bellen!

Sterkte ermee

Groetjes Mirjam

Ik zou denken dat het je banden zijn die meer op spanning
komen te staan. Ik had precies hetzelfde gevoel, en maakte
me ook beetje zorgen, maar het bleek dus zo te zijn dat
je baarmoeder aan het uitrekken is. Die wordt steeds groter
en komt er dus meer spanning op je banden (spieren) te
staan.
Vertrouw je het toch niet, dan zou ik ff de vk. bellen. Sterkte!!

xx Syrah (33 wk)

Ja het komt mij ook wel bekend voor dat ik last had van bandenpijn en dat was ook erg hevig. Alleen weet ik niet meer hoeveel weken ik was.

Sterkte ermee en als je het niet vertrouwd de vk bellen hoor.

Elina

Hallo,

Ik denk niet dat het zwangerschapsvergiftiging is hoor. Heb dit zelf wel gehad tijdens mijn vorige zwangerschap. En dat band gevoel klopt wel, maar dat is  wel boven in je buik ! En als ik het goed lees heb jij het onderin je buik. Dus daar zal ik me niet te druk om maken. Ik denk ook dat het eerder je banden zullen zijn en ook dat kan niet fijn aanvoelen. Sterkte. Groetjes Sem2 van het maart forum.

Hoi,

Ik heb dat gevoel ook gehad en heb daar een tijdje mee rondgelopen. Het bleek dat ik zwangerschapsvergiftiging had. (Maar het is allemaal goed gekomen hoor) Dus als ik jou was zou ik voor de zekerheid toch even de verloskundige bellen. Dan ben jij weer gerustgesteld toch? En dan weet je tenminste zeker of het wel of geen kwaad kan.

Groetjes en sterkte ermee.

Inderdaad, zwangerschapsvergiftiging is een strakke bandgevoel boven in de buik! Ik heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen voordat Jamey werd geboren en dat vroegen ze me dus iedere dag, 3x per dag als ze me bloeddruk kwamen meten...
Dus misschien is het inderdaad je banden of indalen?
Succes ermee!
Taatje

hmmm, ik begin me nu een beetje zorgen te maken. Ik ben al een paar dagen snel benauwd. Ik heb het gevoel dat er een band om  de onderkant van mijn ribben zit....

Heeft dit met zwangerschapsvergiftiging te maken?

ik ben ook snel kortademig. Morgen moet ik voor een extra chekup naar de vk...

groetjes Pauline

15 weken 4 dagen

Terug
Bovenaan