Strakke broek

dames ff een vraagje,

Ben nu ongeveer 6 weken zwanger, maar ik heb het idee dat mijn skinny jeans ontzettend in mijn onderbuik drukt. Broeken zitten nog wel goed alleen bij de knoop zit het niet lekker als ik zit, als ik sta valt het wel mee.
Is dit abnormaal? Of heeft dit met hormonen te maken ofzo.
Ik kan het mij niet meer herinneren van mijn eerste zwangerschap wanneer mijn broeken wat strakker gingen zitten. Verder merk ik dat mijn buik ook wat opgeblazen is. Normaal gesproken heb ik ook geen platte buik hoor haha, maar voelt zo anders zouden misschien ook mijn darmen kunnen zijn.

Hoi Ma-mar,

ik pas momenteel nog in alle kleren (gelukkig... nog even mijn 'eigen' kleren aan..)
Volgens de 'literatuur' zouden het tot 12 weken je darmen zijn die idd opzwellen.. maar goed das alles wat ik er over kan zeggen...

Hoi jufG

Gelukkig pas ik ook nog mijn eigen kleding hoor, maar merk aan mijn strakkere broeken dat het wat strakker zit dan normaal, zullen inderdaad mijn darmen wel zijn want rond de 6 weken zit je baarmoeder nog heel laag.
Ik gooi savonds gewoon mij knoop los dat geeft voorlopig al wat ruimte haha.
Bedankt voor je reactie.

Dat zijn gewoon je darmen. Het is onmogelijk om bij 6 weken al een buik van de zwangerschap te hebben. Je hormonen verstoren de werking van je darmen waardoor ze opzetten. Dat is zoals jufG de 1e 3 maanden het geval. Mijn vriendin is 18 weken zwanger, dus al 3 x verder en die heeft nog maar een beginnend buikje.

Ik heb er ook last van, ben nu 7 weken.
Komt doordat je organen naar voren worden geduwd.
Ik kan ook moeilijker naar de wc waardoor mijn buik opgezet is. Het is in ieder geval nog niet van het kindje, die is pas 1 cm hihi..
Maar het is ook bij iedereen verschillend. Heb een foto van mijn moeder gezien toen ze 14 weken zwanger was van mij en toen kon je het al zien.

Geniet ervan!

Terug
Bovenaan