Strakke buik gevoel

Hoi allemaal

Ben nu 22 weken zwanger, heb sinds gisteren het gevoel dat mijn buik op springen staat ( net zo'n ballon weet je wel). Is dit normaal? zeker als ik loop dan voel ik het extra.

Gisteravond was het zo erg dat ik bijna krom ging lopen in de supermarkt, zo'n pijn deed het.. en echt wegtrekken doet het ook niet.

Ik heb eerst wat medische dossiers proberen te doorzoeken, maar geloof niet dat het "harde buiken" zijn, en bandenpijn ook niet echt.

Oh ja, onder de douche is heerlijk, eindelijk heb ik dan het idee dat mijn buik ontspant, maar ik kan niet eeuwen onder de douche blijven staan, en jah, tijdens het slapen heb ik ook geen last, ik slaap dan immers..

Iemand die me misschien kan helpen.
Zit erover te denken morgen VK te bellen, maar ik wil ook niet zomaar bellen, moet wel serieus zijn....

Thanks, A.
 
Hoi,

Ja, dat ken ik wel, want ik heb het zelf nu ook. Alsof mijn buik op zijn maximum is...
Maar ik maak me er geen zorgen om, want ja, alles moet ineens uitrekken en dat kan zeer doen. Maar als je het niet vertrouwt moet je gewoon bellen hoor, is niks ergs aan.

Succes!

Liefs Mariska 2
 
Heb jij dan ook echt buikpijn?
of is het alleen maar een strak gevoel, soms lijkt het of ik een flinke por in mijn buik krijg, het strakke gevoel zit boven mijn navel en die por meer rond mijn navel.

Tis in ieder geval niet de baby die beweegt, want ik weet inmiddels dat die bewegingen anders zijn.

en of het er allemaal bij hoort? misschien tot op zekere hoogte, maar echt prettig is dit niet.
Thanks voor de reactie in elk geval.

A.
 
hoi,

ik heb het ook regelmatig vooral als ik druk bezig ben en veel loop, het is vervelend maar niet echt pijnlijk, en volgens mij is het toch wat ze omschrijven als "harde buiken" het zijn je spieren rondom je baarmoeder die protesteren, niks ernstigs, bij mijn eerste had ik nergens last van.
groetjes sandra
 
Hoi,

Inderdaad denk ik toch dat het harde buiken zijn. Als je die teveel hebt, moet je wel ff je vk bellen.
Je kunt haar sowieso bellen vind ik hoor met jouw vraag!
Maar ik denk dus net als Sandra dat er niet zoveel aan de hand is, maar volg zelf wel je gevoel!!

sterkte ermee!
 
Hoi,

Zag net pas dat je had gereageerd...

Ja, die pijn is bij mij ook heel heftig, bijvoorbeeld als ik opsta ofzo heb ik een hele erge steek onderin mijn buik, en alsof het scheurt. Goh, ik weet eigenlijk niet hoe je het uit moet leggen, maar het is in elk geval heel pijnlijk en ik moet dan ook krom staan en dan langzaam omhoog komen.
Een warme kruik helpt ook nog weleens.
Mijn vk had nl gezegd, omdat ik het eerder heb gehad toen ik mij omdraaide in bed, dat het bandenpijn was.

Maar inderdaad, volg je gevoel!

Liefs Mariska 2
 
Heel herkenbaar,ik heb het ook als ik maar even gelopen heb begint t al,heel vervelend,en soms denk je dat je niet verder kan lopen.Ik heb nu een buikband gekocht en nu ga ik dat maar eens uitproberen ,mischien helpt het.groetjes el
 
Bedankt voor de reacties, ben vandaag thuis gebleven van werk.

Probeer al meer dan anderhalf uur de vk te bellen, zonder succes.
En op het spoednummer ga ik toch echt niet bellen.

Nu ik wat meer geslapen heb gaat het wel, maar zodra ik bijv. met de hond ga lopen en het rondje is bijna af dan lijkt alles weer op spanning te staan.

Ik zal wat later nog een keer proberen te bellen.
Als het echt harde buiken zijn en ze gaan niet over, kan het dan kwaad voor de baby?????

A
 
Terug
Bovenaan