strakke, pijnlijke buik

Hallo dames,
Ik heb er al een aantal weken bij vlagen last van: zo'n strakke buik, alsof het allemaal wat te krap is daarbinnen of zo. Volgens mij zijn het geen harde buiken, want dan moet je toch ook kramp krijgen en dat gaat dan na een paar minuten toch weer over? De ene keer is mijn buik overigens wel harder dan de andere keer. Het is net alsof mijn organen en baarmoeder niet zo goed in mijn buik passen en ik telkens opnieuw moet wennen aan de nieuwe grootte van mijn buik. Herkennen jullie dit? Ik heb het eigenlijk nooit eerder gehoord en kan er ook niet echt iets over vinden op internet. Misschien zijn het ook wel mijn banden waar ik last van heb, geen idee.
Ben benieuwd of jullie dit ook ervaren. Ben nu overigens 26 weken zwanger.

hallo

ik ken het gevoel, het is zoals ik het voel inderdaad ook geen harde buik. alles lijkt wel te vol te zitten. ik merk het vooral bij sommige dingen die ik eet. of als het lekker is teveel eet em te laat door heb dat ik er last van ga krijgen.

ik denk dat het meer een waarschuwing is van je lichaam om op te letten. wie weet zijn het wel al lichte harde buiken, maar de harde buiken die ik bij Daniëlle voelde voelde anders aan.

groetjes Veronique

Ik heb het inderdaad voor het eerst gevoeld nadat we uit eten waren geweest en ik behoorlijk veel gegeten had. Daar had ik even niet meer aan gedacht. Maar precies, zo'n gevoel is het. Alsof je enorm moet uitbuiken. Ik heb het nu alleen ook als ik niet teveel gegeten heb... soms weet ik dan gewoon ff niet hoe ik moet staan of zitten.
Dankjewel voor je reactie, en harde buiken voelen dus inderdaad iets anders. Geen idee dus nog, ben benieuwd hoe dat dan voelt. Op zich ben ik niet iemand die heel gestresst is of zo, doe het over het algemeen nog wel rustig aan vind ik zelf. Maar je hebt gelijk, het kan best een soort waarschuwing zijn.

HMMMM ik herken het wel maar twijfel even of je hetzelfde bedoeld. Ik had het vooral in mijn bovenbuik tegen mijn ribbenkast aan. Ik moest in die zwangerschap altijd een kussentje in mijn rug zodat ik me iets kon uitrekken / overstrekken. Het voelde vervelend, alsof mijn ribbenkast te klein was voor mijn ingewanden. Het werd erger met eten. Bij mij was het een sluipend gevoel dat steeds erger werd gedurende mijn zwangerschap. Uiteindelijk bleek ik problemen met mijn gal ( galstenen ) te hebben met als gevolg een alvleesklierontsteking. Dat is helaas heel ernstig en ik wil je dan ook niet onnodig bang maken. Het zou immers  ook iets onschuldigers kunnen zijn zoals maagzuur of gewoon je baarmoeder die steeds hoger komt te liggen. Wat ik heb gehad is heel zeldzaam.  Is het je eerste?

Daar heb ik af en toe ook last van. Met name ook na het eten, alsof m'n buik op ploffen staat. Het zijn inderdaad geen harde buiken, maar het voelt niet prettig.

Groetjes,
Leeuwtje

hai juf, het is inderdaad mijn eerste. En zoals jij het beschrijft, herken ik het niet helemaal. Ik had er een paar weken terug ook al   last van en toen is het ook weer een paar weken goed gegaan. Heb zelf het idee dat er weer een groeispurt plaats vindt. Nog maar ff afwachten en als het te erg wordt, zal ik de verloskundige wel even bellen.

Hoi hoi, ik kan mij er ook goed in herkennen. Het voelt wel of je een bowlingbal hebt ingeslikt. Inderdaad na het eten is het nog erger. Volgens mij zijn het ook geen harde buiken. Heb ook het gevoel dat er niets meer bij in past hihi,maargoed alles zou wel een nieuw plekje moeten krijgen nou alles wat groter wordt, probeer het zo maar te verklaren, en je huid moet natuurlijk ook oprekken....Volgens mij allemaal heel logisch....maar niet prettig.

Ik herken het gevoel ook, maar bij mij voelt het aan de onderkant van mijn buik het heftigst, alsof ik daar nog een paar extra cm's ruimte nodig heb. Ik heb er vooral last van als ik lig. Het helpt wel bij mij als ik elke avond mijn buik masseer met wat olie. Ik vroeg me ook al af of dit nou "harde buiken" zijn... maar dacht het ook niet.

Terug
Bovenaan