Straks naar het kdv of anders??en hoeveel dagen?

Hoi Hoi,

Ben benieuwd waar jullie je kindjes straks heen gaan doen als jullie (eventueel) weer moeten werken.
Onze ouders passen op Nynke en straks ook op de baby.
Ik werkte 3 dagen maar ga nu ouderschapsverlof opnemen na mijn verlof en dan werk ik voor 3 jaar 2 dagen in de week.
Vind het wel mooi,en erg handig en leuk dat onze ouders die 2 dagen op willen passen.
Ze passen dan bij ons thuis op omdat onze dochter allergisch is voor honden,en onze ouders hebben allebei een hond.
Als ze daar heen gaat is het dus geen optie want dan komt ze terug en zit ze onder het eczeem...

Liefs Zonnetje

Nu passen mijn ouders en me schoonouders nog op yordi als ik moest werken.
Maar straks gaan ze allebei 2 hele dagen naar het kdv toe. En past me moeder 1x in de 2 weken nog bij ons thuis op de kids. De keer dat me moeder dan niet oppast heeft me man ouderschapsverlof.
Ik wou niet meer dat me schoonmoeder dan zo vaak komt opassen, omdat ze steeds doet wat ze zelf wil bij yordi en zich dus gewoon niet aan onze regels houdt. En het was geen optie dat mijn moeder 3 morgens kwam oppassen.
Ik werk straks 3 halve dagen, dus heb dan 2 middagen in de week voor mezelf. Kan dan mooi de grote werkzaamheden thuis doen en andere dingen voor mezelf in plannen. Het was voor ons goedkoper om ze 2 hele dagen naar het kdv te doen, dan 2 halve dagen. Maar als ik wil, kan ik ze natuurlijk ook gewoon eerder ophalen en hoeven ze geen hele dag te blijven.
Voor yordi zal het wel goed zijn, kan hij mooi met andere kindjes spelen en dingen leren( doe hem dus dan ook niet meer naar een psz) Ik zal alleen veel moeite krijgen dat ik me kleintje dan al 2 hele dagen achter moet laten, maar ook dat zal wel wennen........

Liefs marielle

hier moet ik nog even alles goed bespreken.ik heb op dit moment geen werk en moet straks weer gaan soliciteren..ik wil dan 3dagen gaan werken.zal nog even afwachten zijn hoe het straks met mn bekken is omdat ik kapster ben!
nu ben ik dus gewoon fulltime mama :)
denk dat het straks voor de baby kdv wordt en Jari naschoolse opvang of michien dat mn schoonmoeder/vader gaat opassen..dit gaan we straks pas bespreken als ik ga soliciteren!
Jari is altijd naar het kdv geweest vanaf 2 jaar..daarvoor paste mijn moeder op die werkte toen niet.
heeft het prima naar zn zin gehad daar met de andere kindjes,maar toch altijd veel geld..al kwam de belastingdienst ons altijd wel goed tegenmoet! vraag me af hoe het straks is als je met 2man werkt..ach we zullen zien! ;-)

Liefs kim

Hi,

Onze zoon gaat al 3 dagen naar het kdv en onze nieuwe kleine uk straks ook.

Wij hebben het geprobeerd met de ouders, maar dat werkte voor ons niet. Ten eerste omdat vooral mijn schoonvader weigert zich aan onze "opvoedregels" te houden. Niet dat we zo streng zijn, maar een kind heeft wel regels en regelmaat nodig, ons kind zeker. Zo vond hij al in het begin dat hij veel te veel sliep. Een baby slaapt nu eenmaal 20 uur per dag en de rest eet hij of gaat hij in bad. Ik moet geen opa die maar vind dat een kind wakker moet zijn omdat hij er is! En hij had zich "ingeschreven" als oppasouder, maar oma kon altijd de rotklusjes op zich nemen, zoals vroeg bij ons zijn. En toen oma in het ziekenhuis lag, kwam opa niet. Nee hij moest bridgen. Grrrr!!! Dus hebben we ervoor gekozen dat ons kindje alle 3 de dagen naar het kdv ging en we hebben er nooit spijt van gehad!

Gr. Tamara

Hoi,

nummer 2 zal strakjes net als Tijn 1 dag naar het kinderdagverblijf gaan en 1 of 2 dagen (werk de ene week 2 en de andere week 3 dagen) naar opa en oma. Kinderdagverblijf vind ik zelf belangrijk voor het contact met andere kindjes, andere omgeving, groepsproces etc en ik vind 3 dagen per week ook erg veel voor mijn ouders, die strakjes ook moeten kunnen genieten van hun pensioen. Het is zo fijn om te zien hoe Tijn het nu naar zijn zin heeft op beide plekken! Bij opa en oma heeft hij een 2e thuis gevonden. Mijn vader verwent hem wel, maar heb zoiets van: daar zijn opa's voor en het gaat niet tegen onze principes in en das wel heel belangrijk. We zijn dus heel erg blij met deze opvang!

groetjes Natasja

Ik ga straks 3 dagen werken. Ons kindje gaat 1 dag naar het kinderdagverblijf en de andere 2 dagen passen de beide grootouders op. Ik werk onregelmatig dus als ik een heel weekend moet werken dan is mijn vriend thuis. De grootouders hebben dan een week vrij:)
Ik heb alleen nog steeds niets gehoord van het KDV. Ik heb al gebeld en eind deze maand bellen ze of er in juni plaats is op vrijdag.
Het is dus nog even spannend of alles gaat lukken.
Groetjes Peet

Mijn dochter gaat naar het KDV overdag en als ik late dienst heb gaat ze naar mijn moeder en de baby dadelijk ook.... en moet zeggen ben er erg tevreden over (tot nu toe)

Ik ga weer zo goed als fulltime werken, en we hebben dadelijk hierdoor 2 dagen gastouderopvang nodig. 1 dag zal mijn moeder voor haar rekening nemen. Ik ben nog wel met mijn werk aan het praten of het allemaal kan zoals ik het graag wil. Het komt er op neer dat ik 3 dagen doordeweeks werk (structureel) en 1 x per twee weken 2 een weekend beide dagen. Dat wordt dan Papa weekend.

We hebben al kennisgemaakt met onze gastouder, een hele aardige vrouw, de eerste indruk was erg goed. Ze is verder heel flexibel wat opvangtijden betreft, dus ik denk dat dit voor ons de ideale situatie zal zijn.

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan