Stralende zwangerschap?

Hi meiden,

Als ik om me heen kijk en zwangere vrouwen zie zien ze er allemaal stralend uit, gezonde kleur en sprankelende ogen ... ook in al mijn boeken lees ik dat je vanaf de 3e maand (na de misselijkheid en vermoeidheid) er goed uit gaat zien. Bij mij is dus absoluut niet het geval!! Ik ben nu bijna 19 weken en zie er echt slecht uit. Ben grauw, heb donkere wallen onder m'n ogen en krijg een mager gezicht terwijl ik me verder wel goed voel, goed eet en ook gewoon aankom (inmiddels 4 kilo). Heeft iemand anders hier ook last van gehad. Het niet zo zeer dat ik heel ijdel ben maar als iedereen maar tegen me blijft zeggen dat ik er zo ontzettend slecht en moe uitzie dan ga ik me vanzelf ook zo voelen. Neemt echt een beetje de pret van het zwanger zijn af... hoop dat iemand dat begrijpt. Zou het nog kunnen komen??? Ik hoop het zo ...
 
hoi,
ik weet helaas precies wat je bedoelt... maar het wordt beter!!!! De VK 'beloofde' mij in maand 5 dat ik me de laatste maanden echt niet meer zo goed zou voelen als toen, dus 'geniet er maar van'. Ha! Ik ben vandaag precies 8 maanden en iederene zegt dat ik er zo goed uit zie!!! Ik voel me ook echt super. Natuurlijk heb ik ook last van die kwaaltjes, maar over het algemeen is het echt perfect. Ik heb nergens pukkels ofzo (ook nooit erg last van gehad, maar nu is mijn huid nog veel beter dan in het begin), mijn nagels groeien als een idioot en mentaal voel ik me ook kip-lekker!
De wallen, die ook ik heb gehad, gaan dus echt weg!!! En als iedereen dan bezig is met de laatste weekjes, zijn jij en ik dan juist prachtig!! ;)
Groetjes, Stephanie (34 weken)
 
Hi Stephanie ... dank voor je berichtje! En voor de geruststelling ... begon al te denken dat ik de enige was! En je hebt gelijk ... wij zien er vast extra prachtig uit!! Echt goed om te horen ...

groetjes
 
Ik krijg vaak de opmerking dat ik er zo goed uit zie.Soms denk ik ook wel dat mensen het zien als een verplichting of zo om dat te zeggen. Ik moet wel zeggen dat ondangs m'n bekkeninstabiliteit en m'n hoge bloeddruk ik me wel heel gelukkig voel. Ik voel me zo gelukkig dat er zo'n mooi kindje in me groeit. Wel zit ik echt nog helemaal onder de pukkels. Van m'n gezicht tot op m'n borst en buik tot op m'n rug. Hierdoor kan ik me soms wel wat onzeker gaan voelen maar op de een of andere manier schijn ik toch te stralen. Omdat ik een hele slechte nachtrust heb ben ik ook heel donker onder m'n ogen maar een laagie make-up doet wonderen toch!!?? Ik kom nu heel negatief over maar ondanks dit voel ik me gewoon super en het hoort erbij, het is een bijzaak vind ik.

Liefs, Ank 32 weken
 
Tja... Ook ik was en ben geen stralende zwangere. Vooral tijdens mijn eerste zwangerschap was het een drama. Ik was continue moe, en had dus flinke wallen. Mijn haar werd superslap en het is al geen volle bos. En ik had flinke pukkels! Ook kreeg ik erg veel commentaar op mijn buik die volgens de mensen om nij heen niet dik genoeg was. (was nl 12 kilo afgevallen tijdens de eerste 4 maand)
Nu ben ik zwanger van de tweede, en gelukkig zijn de pukkels een stuk minder maar voor de rest.
Maar al met al, heb ik er toch van genoten en geniet ik er nu weer van. Ongeacht al het commentaar. Dus lekker een oor in, ander oor uit!!
Geniet maar lekker van je zwangerschap het is zo voorbij!
 
Terug
Bovenaan