straling?????

help. hoorde vandaag dat als je achter een laptop zit met draadloos internet dit slecht is voor je kindje???? ivm straling?! (zit vaak vrolijk te typen.....en te internetten?.) weet iemand of dit ook echt zo is of alleen maar geklets?

Hoi, mijn vriend kwam met het zelfde verhaal aanzetten. Ik heb van kamer moeten ruilen met mijn pc, en wilde ook gelijk draadloos internet aan laten leggen. Volgens hem was dat niet verstandig ivm stralingen. Zeker voor het onzekere heb ik het maar niet laten doen. Zelf geloof ik er niet zo in eigenlijk. Succes met je verdere zwangerschap. Groetjes Ellen

Er is ook al jarenlang discussie over gsm-masten. Er is al veel onderzoek gedaan bij de mensen die in de directe omgeving van zo'n mast wonen maar er zijn volgens mij nog steeds geen wetenschappelijke bewijzen. Ik denk dat het allemaal wel meevalt.
groeten Elke

hoi,

Mijn mannetje zit in de IT en meldt me nu het volgende:

Wettelijk is het maximale straalvermogen 100 milliwatt en dit is absoluut niet schadelijk. Echter, als je een versterker plaatst om meer bereik te krijgen, en dit er over gaat kan het gevaarlijk zijn.

Hoop dat jullie een beetje gerustgesteld zijn. Een mobieltje is trouwens al meer straalvermogen...

Groeten,

Anna V.

Er is momenteel weer een hoop te doen over allerlei stralingen idd... We staan de hele dag bloot aan stralingen! GSM, computers maar wat nu ook weer schijnt te spelen zijn de babyfoons... die schijnen ook n continu signaal te zenden die schadelijk is voor de baby!
Ik heb me laten informeren en nu is er een nieuwe babyfoon op de markt die uitschakelt als de baby stil is en aanschakelt als de baby geluid maakt zodat er dus niet continu een signaal gezonden wordt!
Ik denk dat als het dus allemaal onzin is van die stralingen ze ook niet zoiets gaan uitvinden!
Misschien nog mensen hier meer info over?
Groetjes L81

Beste L81,

Er zijn in Nederland/Europa vast een hoop mensen die denken zoals jij, ik denk dat daarom deze babyfoon zonder straling...... goed verzonnen is door de makers ervan.

Ik zou voor de zekerheid je buren vragen of ze niet de radio aanzetten, want overal in de lucht is straling (ook als de radio uit staat trouwens). Satellieten, tv schotels, noem maar op. De ramen van de babykamer sluiten heeft daarop geen effect.

Groeten,

Anna V.

Ik heb ooit een hele lezing gehad over straling: alle apparaten die draadloos zijn, geven straling af, dus ook draadloze huistelefoons, babyfoons, enz. Bij die lezing gaven ze trouwens ook het advies aan zwangere vrouwen om de GSM niet op de buik te dragen en door zoveel mogelijk handsfree te bellen, lopen je hersenen minder risico. Bellen in de auto zou ook slecht zijn, omdat de metalen constructie van de auto alle straling vasthoudt. Maar ja, wat doe je dan als je elke dag in de trein/metro naar je werk moet, waar honderden mensen met GSM's zitten.

Overal heb je wel straling, maar niet van alle straling is bewezen dat deze schadelijk is. Ikzelf ga er wel op letten dat ik bijvoorbeeld niet te lang bij een kopieerapparaat hoef te zitten tijdens mijn werk.

Terug
Bovenaan