Streepje op ovulatie tijdens menstruatie?

<p>Hoi iedereen!</p><p>Wij zijn aan onze 2e ronde gestart.</p><p>Heb vorige week donderdag mijn menstruatie doorgekregen en ben gewoon ook vanaf dan beginnen testen om mijn ovulatie te meten. De vorige ronde heb ik deze ook al gebruikt, maar gebruikte toen enkel CB. Nu gebruik ik sensitest en CB (had gelezen dan sommige hier dit ook deden), echter geeft de CB geen smiley (wat me logisch lijkt) en de sensitest toch al een licht streepje, ondanks dat ik in mijn laatste dag(en) van mijn menstruatie zit. Kan dit?</p><p>Vorige maand had ik mijn ovulatie pas op de 18e dag van mijn cyclus, deze duurt gemiddeld 34 a 35 dagen.</p><p>Ik ben nu wat in stress omdat ik en mijn vriend elkaar deze week niet zien, omdat ik op vakantie ben met vrienden en we hopen dus dat ik nog niet ovuleer op deze moment zodat we toch zeker een kans krijgen deze maand ?</p>
 
Hoi! Spannend hè! Op een ovulatietest is altijd een licht streepje te zien, omdat er altijd wat van het hormoon in je urine zit. De ovulatietest is pas positief als het lijntje donkerder is als het controlestreepje. Dat betekent dat je binnen 24-48 uur ovuleert. Succes en hopelijk heb je snel een positieve zwangerschapstest in handen!
 
Hier voor mijn 2 zoontjes ook de sensitest gebruikt. Hij is zoals hierboven vermeld echt pas positief als de test streep donkerder is dan de controle streep.
 
Super, dan ben ik wat geruster, want ik zou het jammer vinden dat ik deze week mijn ovulatie zou hebben, maar we niet samen zijn ?.
Gebruikte jullie ook een combo van ovulatie testen?
Testen jullie steeds 's morgens? Want hierover lees is ook verschillende comments...
 
Ik ben momenteel niet aan het proberen om zwanger te worden. Ik heb 2 merken ovulatietesten geprobeerd en uiteindelijk degene gekozen die ik het duidelijkst vond. Dat was uiteindelijk een pakket van thuistestenkopen.nl
Lees vooral de bijsluiter goed, daar staat vaak wanneer je het beste kunt testen. Mij staat bij dat je juist je tweede urine moest gebruiken en daarvoor dan 2 uur niet plassen en weinig drinken. Ik testte meestal rond 11-12 uur. En ook pas vanaf dag 9-10 van mijn cyclus, maar het is nu bijna 2 jaar geleden dus weet het niet meer helemaal zeker!
 
 Ik begrijp niet zo goed waarom je al zo vroeg begonnen bent met testen. In de handleiding staat als het goed is beschreven vanaf welke cyclusdag testen voor jou handig is. Zo maak je jezelf alleen maar onnodig ongerust :) En lijkt me ook vrij kostbaar. 
 
Terug
Bovenaan