strekken / overstrekken

Allereerst een gelukkig en gezond 2007 toegewenst.

Ik heb een vraagje, alle baby's strekken zich wel maar wanneer wordt het overstrekken?
Mijn zoontje 19 weken strekt zich sinds een week of 2. Tijdens de luier verschonen, als hij op schoot zit met z'n gezicht naar mij toe en soms als hij op zijn speelkleed ligt. Het is niet constant, hoort dit gewoon bij zijn ontwikkeling of is dit nu overstrekken?

alvast bedankt voor de reacties

groetjes jama

Zoals ik het van jou lees lijkt het gewoon strekken. Dat doet Tijs nu ook sinds een aantal weken (Tijs is nu 21.5 weken). Vanaf zijn geboorte heeft hij zich veel overstrekt de eerste paar maanden. HIj gooide zich dan ook helemaal achterover als je hem oppakte. Nu is het bij Tijs gewoon een teken dat hij van schoot af wil en lekker in de box wil gaan spelen. Of hij ziet iets schuin boven zich en strekt zich dan helemaal en gaat ernaar grijpen, erg grappig om te zien.

Groetjes,
mama van Tijs

Het wordt overstrekken als je kindje bij het strekken heel hard aan het huilen is en bijna ontroostbaar lijkt. Overstrekken is namelijk een gevolg van pijn ergens die ze proberen te verlichten door te overstrekken. Als je kindje gewoon rustig is en zichzelf even lekker lang maakt of om zich heen kijkt dan is er niets aan de hand.
Liefs Phira

Terug
Bovenaan