strekken

Mijn schoonmoeder zegt dat je tijdens de zwangerschap niet teveel languit mag strekken. Volgens mij is dit lariekoek, maar zij houdt stellig vol dat anders de navelstreng om het nekje van de baby gaat zitten. Wat denken jullie?
 
ja inderdaad dat hoor ik ook heel vaak... ik denk ook dat het larikoek is, maarja tegenwoordig zit de navelstreng echt keivaak om het nekje als je de bevallingen op tv mag geloven, en bij mijn 1e zat ie er ook omheen, en bij kennisen van mij ook. dus ja dan vraag je je af. vroeger waren ze veel knulliger met dit soort dingen, dan was er weer iest bedacht en volgens mij hielden de mensen zich daar dan ook aan, maar ja tegenwoordig denken de mensen ook zelf na... maargoed ik zou het dus niet weten, ik ga het i.i.g. over twee weken aan de verloskundige vragen....
groetjes margreeth
 
Ik heb het de dokter gevraagd en hij zegt dat het wel zo is maar dat het niet zo is voor alle baby's omdat je niet kunt zien waar de navelstreng ligt! Daarom zeggen ze dat je niet te veel moet strekken want als de strengetje bij zijn/haar hoofdje ligt kan ie doordat je strekt omhoog getrokken worden en om zijn hoofdje/nekje komen te liggen en als je baby dan beweegt ie daardoor kan stikken. Dus ik zou niet teveel strekken .
 
Strekken en rekken is inderdaad niet goed, maar ik heb niet eerder gehoord dat dit verband zou houden met de navelstreng die om het nekje zou gaan zitten.

Volgens mij is het niet goed omdat je dan even heel veel spanning op je huid, baarmoeder en spieren brengt en aangezien je nu vatbaarder bent voor blessures heb je eerder kans dat je iets verrekt/scheurt.
 
Hoe kan een ongeborenbaby nou stikken door een navelstreng om zijn nek? Het haalt toch nog geen adem!

Kan me voorstellen dat de navelstreng niet afgesloten/geblokkeerd mag worden, maar het lijkt me stug dat dit gebeurt als de navelstreng om het nekje draait.
 
Dat zei mijn schoonmoeder ook steeds, ik heb maar een beetje rekening gehouden met haar bezorgdheid en me niet gestrekt toen ik zwanger was.

Ik heb namelijk ook een erg lieve schoonmoeder en daar pik ik het best van ;-)
 
het klopt hoor me beste vriendin is moeder van 3 en vand e 1e 2 heeftz e allebij best gewoon veel gedaan ramen wasen lammelen peosten je kent het wel en idd allebei navelstreng rond het nekje
 
Dat is toch volslagen lariekoek. Maar als je het wel wil geloven, dan raad ik je aan om de rest van de zwangerschap op handen en knieën en met gebogen rug door te brengen. Zo goed???? Zeg dat maar tegen je raaskalllende schoonmoeder.
 
Terug
Bovenaan