strepen

hallo allemaal,
ik ben 17 weken zwanger en begin last te krijgen van witte zwangerschapsstrepen op mijn borsten, dijen en buik. nu begrijp ik dat het van het groeien komt, enne ik heb nu wel een buikje, maar ben in gewicht nog niets aangekomen. hebben jullie misschien tips zodat ze niet blijven of erger worden?? alvast heel erg bedankt!
groetjes
Zomer
 
ik smeer twee keer per dag olivia olie op mijn buik en heupen weet nog niet of het echt gaat helpen maar het is er wel voor en ik heb wel goede verhalen gehoord het kost 6 euro bij de etos

Groeten,

Kat
 
De truc is vooral om die olie er niet zomaar op te smeren, maar goed in te masseren. Ik doe dat met m'n vingertoppen. Op die manier stimuleer je de bloedsomloop. Het is overigens nooit bewezen dat het écht helpt (ik heb overigens nog niet 1 streepje), maar kwaad kan het ook niet.

Succes!

(Zwangerschapsolie van Weleda kan ook, maar kan wel kwaad voor je portemonnee.)
 
Je kunt er wel iets aan doen hoor, maar als ze er eenmaal zitten krijg je ze niet meer weg!! Ikzelf smeer mijn buik 2 x per dag in met huidverzorgende olie van kneipp. Ben nu 34w3d, en heb nog geen striemen. (kan nog altijd natuurlijk) Zelfs de verloskundige vroeg hoe ik dat voor elkaar kreeg
 
Ik heb altijd keurig netjes gesmeerd 2 maal per dag met olivia,keurig gemasseerd en ik heb ze toch!!!Alleen onder mijn buik,godzijdank niet over heel de lengte.Je kunt er dus niks aan doen,je hebt er aanleg voor of niet.Zo niet heb je mazzel,anders moet je er mee leren leven.Ik vond het heel moeilijk dat ze er zitten,maar nu mijn buik weer plat is lijkt het minder op te vallen.
Mijn moeder had het ook niet,iedere huid is verschillend en heb ook weleens gelezen dat als je aanleg hebt,er met niks tegen op te smeren valt...
 
Ik kreeg ze ineens met 34 weken. Ik had gewoon elke dag bodylotion gesmeerd. Ik zei vandaag nog tegen mijn gyn dat ze er dan toch gekomen waren. Volgens haar kun je wel met dure dingen smeren, maar het helpt niks. Body lotion is het beste zei ze en als je ze krijgt, dan krijg je ze toch.

Ik zou dus in ieder geval niet veel geld uitgeven aan dure dingen. Pak iets wat lekker ruikt en lekker uitsmeert en betaalbaar is.

groetjes, Jane
 
Niet smeren om je huis soepel te maken, dat helpt niks. Maar er wordt het 1 en ander aan elastine in je huid afgebroken tijdens je zwangerschap.

Het is dus verstandig om dit dmv een creme toe te voegen. helaas moet je dit iedere dag doen, liefst 2x omdat je hormonen het net zo hard weer afbreken.

Een goed creme hiervoor is Collistar anti striae creme. Niet goedkoop, maar je hebt echt een grote pot voor 36 euro. Deze is heel effectief en geschikt voor zwangeren. Ik heb m zelf gebruikt en had echt een enorme buik (24 kilo aangekomen)

Mijn moeder en zussen zijn ook gestreept, maar ik heb echt helemaal niks. Ook niet tijdens deze 2e zwangerschap. Je kunt het jammergenoeg alleen bij de Douglas kopen, kijk even op hun website voor de dichtstbijzijnde.

Ik zou het gewoon goed aanpakken als ik jou was. Idereen kan wel zeggen dat er niks helpt, maar als je je er een beetje in verdiept zijn er meerdere mogelijkheden. Je moet gewoon de goede spullen gebruiken. Olie doet inderdaad helemaal niks.

Groetjes Evelyn
 
Terug
Bovenaan