streptococ b bacterie

Gisteren heb ik van de huisarts te horen gekregen dat ik drager ben van het streptococ b bacterie. Ik kreeg te horen dat ik niet meer onder behandeling mag zijn van de verloskundige en dat ik in het ziekenhuis moet bevallen. Op internet heb ik gelezen dat het vooral tijdens de bevalling kwaad kan voor ons kindje. Maar gelukkig wordt slechts 1 op de 100 kinderen ook werkelijk ziek. Morgen moet ik naar de gynaecoloog en dan weet ik vast meer.
Groetjes nurse

Ook ik ben drager van de streptokok B bacterie. Bij de geboorte van ons eerste kindje wisten we dat niet. Ons kindje werd ernstig ziek. Het was kantje boord. Bij een vrouw zit die bacterie in de slijmvliezen van de baarmoeder en dat kan geen kwaad maar tijdens de bevalling kan het in de bloedbaan van de baby terecht komen en dan ontstaat er een levensgevaarlijke situatie. Gelukkig weet jij nu op tijd dat je draagster bent zodat je tijdens je bevalling een infuus kan krijgen. Ik krijg dat ook en dat vind ik een hele geruststelling.

Petra

Dat is schrikken zeg! Gelukkig zijn ze er optijd bij en kunnen er maatregelen worden genomen! Ik hoop dat het voor jullie beide goed af gaat lopen.

gr.ing

Hoi
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben donderdag bij de gynaecoloog geweest. Ik moet zo wie zo in het ziekenhuis bevallen en krijg tijdens de bevalling een infuus met antibiotica. Verder hebben zij mijn urine op kweek gezet en bloed afgenomen. Volgende week vrijdag krijgen wij de uitslag. Is deze niet goed dan moet ik al tijdens de zwangerschap behandeld worden. Ook krijg ik meerdere inwendige echo's omdat de baarmoedermond open kan gaan staan. Erg spannend dus.
Liefs nurse

Terug
Bovenaan