streptococcen B

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Ik ben nu 36+3 weken. Ik moet tijdens de bevalling aan het infuus ivm de bacterie. Ik krijg het infuus om de kleine niet te besmetten. 4 uur voor de bevalling moet ik aan het infuus. Dus zodra ik wat voel beginnen moet ik naar het ZH. Ik vind het allemaal erg spannend, ben toch bang dat de kleine wat oploopt. Wie heeft hier ervaring mee of weet mij er meer over te vertellen. Morgen moet ik naar de gyn. Zal ook hier al mijn vragen stellen en mijn ongerustheid laten blijken.
Kleine kan namelijk erg ziek worden als deze de bacterie toch krijgt.

Groetjes een ongeruste Nicole

Ik werk in een ziekenhuis en weet er erg veel van af. Een groep B streptococ is erg goed te behandelen. De meest erge verhalen komen voor bij kindjes die een slechte start hebben (prematuur etc) en waarvan de behandeling niet snel gestart wordt ( niet iedereen weet het bij voorbaat). Bij jou is het van te voren bekend, en jij en je kindje worden direct behandeld. Tevens ben je nu al aardig op weg om een goed en gezond voldragen kindje te baren, dus ik zal me als ik jou was echt niet teveel zorgen maken. De artsen weten wat ze doen, en ze zijn er vroeg bij. Het is naar dat je zo snel naar het ziekenhuis moet, maar aan de andere kant als dat je kindje helpt is dat niet zo erg toch?? Heel erg veel succes met de bevalling, laat ons even weten hoe het verlopen is oke??

groetjes Patries

Hoi Patries

Bedankt voor je reactie. Ik vind het ook niet zo erg om snel naar het ziekenhuis te moeten, dat is alleen maar goed, dan heeft de kleine de kuur zeker binnen voor deze geboren wordt. Alleen maak je je toch wat ongerust. Maar net wat je zegt bij mij weten ze dat ik de bacterie draag en kunnen we actie ondernemen wat goed is voor de kleine.

Ik laat zeker weten hoe het is gegaan.

Groetjes Nicole

Op het maart2007 forum heb ik een aantal keren gereageerd op 1april.
Die moet het ook, maar zij heeft al een kindje dat ziek ter wereld
kwam. Misschien kun je er eens op zoeken. Ik weet niet of het je nog
extra info geeft.

Groetjes, Miriam

Ik snap heel erg goed dat je ongerust bent! Er zijn ook hele nare verhalen te lezen op het internet. En dat is vaak juist het vervelende, dan maak je je allemaal veeeeeeeels te druk!! Maar zoals ik zei is de infectie erg goed te behandelen, en is de kans niet zo groot als je van te voren behandeld wordt. Sommige zeggen ook dat het een vervroegde geboorte kan geven, maar dat is echt niet zo. Het probleem is dat kindertjes die te vroeg geboren zijn sneller ziek zijn en dan gelijk erger. Heel veel succes met bevallen!! (zal je denk ik wel nodig hebben!!)

groetjes Patries

Ik ben vorig jaar oktober bevallen terwijl ik besmet was met de streptokok B.

Ik lees in je verhaal dat je het niet erg vind om eerder in het ziekenhuis te zijn zodat je kindje de bescherming heeft voor de geboorte d.m.v. een infuus?!Maar je kan daar dus niet vanuit gaan...want dat moest ik ook.....ben zelfs ingeleid maar mijn kleine man kwam eerder dan dat ik de 2 infuus giften binnen had,dus moest hij na de geboorte de verplichte 48 uur ter observatie op de kinderafdeling doorbrengen.

Met mijn zoontje was alles prima hoor,maar dat zijn dus de procedure ´s.Evengoed is het heel goed dat ze er al achter gekomen zijn dat jij besmet bent met deze kok.....voorzichtigheid boven alles.

Sterkte de komende weken.

Groetjes Gea

Terug
Bovenaan