Streptokok B drager

<p>Hallo, </p><p>Door toeval (problemen met koperspiraal) weten we dat ik streptokok B drager ben. Wat opzich heel gunstig is om voor de bevalling van je eerste kindje te weten. Begrijp dat in de meeste gevallen mensen er pas na de bevalling achterkomen mits de baby ziek word. </p><p>Nadeel nu echter is dat ik best wel angstig ben dat de baby te vroeg geboren word. Ik ben nu 20 weken zwanger en die echo was helemaal goed gelukkig maar ik blijf angstig of alles met die kleine wel goed blijft gaan. </p><p>De verloskundige was heel rustig eronder. Natuurlijk ook omdat we er in het ergste geval op kunnen inspelen maar ik begrijp ook dat de streptokok een vroeggeboorte in gang kan zetten. </p><p>Zijn er dames met ervaring? </p><p>Liefs. </p>

IK ben ook drager van de streptokokken en momenteel 33 weken zwanger van een tweeling. Bij mij hebben ze niks gezegd over een vroeggeboorte. Ze willen alleen graag tijdens de bevalling proberen om mij 2x een antibiotica shot te geven zodat de kindjes goed beschermd zijn.

Nog nooit gehoord dat Streptokok B voor vroeggeboorte zou kunnen zorgen. Ik ben zelf drager geweest tijdens mijn eerste zwangerschap; kwamen erachter met 27 weken. Het enige dat voor mij toen veranderde was dat ik in het ziekenhuis moest bevallen zodat door infuus tijdens de bevalling minimaal 2x antibiotica toegediend kon worden. Hij is uiteindelijk vier dagen voor uitgerekende datum geboren met apgar van 3x10 ;) 

Ik kan de vroeggeboorte online ook nergens bevestigd krijgen hoor. Maar toen de VK hoorde dat ik problemen met mijn spiraal gehad had door infectie wilde zij graag weten welke want als het streptokok kon zijn, zou ik met 34 weken kunnen bevallen. 
Toen ik doorgaf dat het inderdaad streptokok was deed een andere vk ook erg luchtig erover en zei dat enkel als ik met 34 weken een actieve kweek zou hebben, ik met ab moet bevallen maar ja door die eerste vk bij de intake, word ik naarmate de weken verder gaan wel onzekerder. 
Volgende controle is over 3 weken dus wilde ook dan verdere opheldering vragen. Qua ziekte voor de baby maak ik me niet zo'n zorgen juist omdat we het weten maar vooral die uitspraak maakt dat ik me zorgen maak. 
Dank jullie voor jullie reacties 

Terug
Bovenaan