Hoi Gea,
(heb ook gereageerd op je topic bij oktober 2006) Tijdens mijn voriger zwangerschap hebben ze bij mij deze bacterie in mijn urine geweekt. Ben daarom in het ziekenhuis bevallen met antibiotica infuus. Het risico valt op zich er mee hoor! 1 op de 5 zwangere vrouwen is draagster van deze bacterie en de meesten weten het niet en hebben er geen last van. Het kan inderdaad voor de baby bij de bevalling gevaarlijk zijn dus als je hoog gekoloniseerd bent, moet je uit voorzorg in het zh met infuus bevallen. Als dit goed gaat hoeven jij en je baby geen medicijnen meer hoor! Je moet wel 48 uur ter observatie blijven. Bij ons in de regio (Flevoland) is het zelfs zo dat als ze de bacterie vaginaal hebben geweekt dus dmv een uitstrijkje, dan mag je gewoon thuis bevallen. Alleen als de bacterie in je urine geweekt wordt dan loop je meer risico blijkbaar. Deze info staat goed beschreven op de site van de verloskundige vereniging. Ik heb de site zo niet bij de hand maar als iemand geïnteresseerd is zoek ik het even op. Als je meer wilt weten laat je het maar horen.
Groetjes, Jonna