Streptokokken B

Hallo allemaal!

Al voor mijn zwangerschap had ik regelmatig last van blaasontstekingen (ben ook bekend bij de uroloog), en sinds mijn zwangerschap (ben nu 22 weken) heb ik al weer drie keer een antibioticakuur gehad.
Tijdens de laatste urinekweek zijn ze er achter gekomen dat het een streptokokken B - bacterie betreft, dat schadelijk kan zijn voor het kindje zodra het via het geboortekanaal komt.

Heeft iemand ervaring hiermee? Hebben jullie een gezond kindje gekregen (de kans op o.a. een longontsteking is namelijk aanwezig)? Hebben jullie ook een infuus met antibiotica gekregen voordat de bevalling begon? Is het kindje nog opgenomen geweest ter observatie?

Gr. mij
 
Hoi,

Ik heb dit nooit gehad, weet idd dat het risico geeft.
Heb je dit met je vk/gyneacoloog besproken, ik denk dat dat echt het beste is, dan krijg je tenminste een helder beeld!
Weten ze trouwens wat de oorzaak is van de blaasontstekingen? vind het wel heftig dat je zoveel antibiotica krijgt, moet ook zwaar zijn!
Ben je al eens bij een alternatieve arts geweest hiervoor?
Nou heel veel succes
Gr MJ
 
Hoi

Ik heb zelf ook streptokokken B. Het geeft vooral gevaar als je kindje te vroeg geboren wordt. Maar tegen het einde van de zwangerschap geven je ze in principe een injectie waardoor het kindje al gelijk anti-stoffen heeft. Als het met de 40 weken geboren wordt is de kans dat het kindje ziek wordt ervan niet zo heel groot. Als je trouwens een meisje krijgt geef je het wel automatisch door als ik het goed begrepen heb. Moet morgen naar de huisarts en heb er zelf ook nog wat vragen over. Zodra ik meer weet hoor je het van me.

Liefs Supertje

 
Hoi,

Ik heb één goede raad: Laat je goed inlichten door je verloskundige (of nog liever gyn). Ga niet zomaar naar een alternatieve arts. Mijn ervaring is dat je een gezond kindje kan krijgen, maar dat het ook heel anders kan lopen allemaal. Een juiste medische begeleiding en voorlichting is het allerbelangrijkste.

Groeten G.
 
Hallo,

Vanochtend nog even bij de huisarts gevraagd en in de 27e week moeten ze een kweek van vagiaal monster en een urinekweek maken. Als het gehalte dan te hoog is moet ik in het ziekenhuis bevallen met daar voor afgaand een antibioticakuur. Als het gehalte laag is dan mag ik zonder antibiotica en ook thuis bevallen. Maar ikzou het zeker even navragen als ik jou was aangezien je al veel verder in de zwangerschap bent en het ook in de urine zit. Mijn ex-schoonzus kreeg een tweeling met 34 weken en die baby's zijn heel ernstig ziek geweest maar hebben het gered en niks er aan over gehouden. (zijn nu 8 jaar oud) daarna heeft ze nog een kindje gekregen maar dan voldragen, thuis bevallen en geen antibiotica. Dat was niet nodig.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs Supertje
 
Hoi.

Ik heb bij mijn tweede bevalling ook het streptokokkn B virus gehad. Ik lag al in het ziekenhuis en de bevalling is ingeleid. Ik kreeg inderdaad via het infuus anti-biotica en onze dochter werd met 34 weken geboren via de normale weg. ook zij heeft in de couveuse anti-biotica gekregen en het gaat nu hartsikke goed. Ze is nu 3 een heeft er niks van over gehouden. Het kan dus allemaal heel goed gaan, maar dat weet je niet. Laat je inderdaad maar goed informeren en beval desnoods voor de veiligheid maar in het ziekenhuis.

Succes.
liefs mamawil
 
hi,

ik heb de kokken tijdens de bevalling opgelopen en mijn kindje ook, echter was ik niet in het ziekenhuis maar halve wege de bevalling naar het ziekenhuis gegaan. we zijn hier allebei erg ziek van geweest. mijn zoontje is geboren met ruim 42 weken. maar heeft nog een week in het ziekenhuis gelegen, ik zelf ook. daarvan heeft hij twee dagen in de couveuse moeten liggen, na de bevalling is direct de navelstreng doorgeknipt en heeft hij dus niet goed kunnen aclamatiseren. halverwege de bevalling hebben we allebei antibiotica gekregen.

allemaal heel erg naar dus, echter heb ik een super gezonde jongen. sterker nog hij is zeer bewegelijk, erg snel,slim en zelfs begaafd! we hebben een erg moeilijke start gehad maar daar is nu niets meer van te merken en hij is nu bijna 3 1/2.

hierdoor moet ik nu in het ziekenhuis bevallen, maar ik maak mij geen zorgen. ik ben straks in het ziekenhuis, de artsen weten wat ze kunnen verwachten en ik word van te voren al aan het infuus gelegd. omdat het bij mij bekend is weten ze wat ze kunnen verwachten (dat was bij mijn eerste zwangerschap niet zo)

ik ga ervan uit dat jij nu ook in het ziekenhuis moet bevallen,? of is daar niets van gezegt, dat s bij mij namelijk wel het geval. dat voelt voor mij erg veilig.
 
Hallo allemaal!

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Omdat ik voor twee jaar terug geopereerd ben aan een ritmestoornis was ik al onder behandeling bij de gyn. Nu blijf ik ook onder behandeling aldaar i.v.m. de streptokokken.
Ik heb met de gyn. gepraat, en ik moet inderdaad in het ziekenhuis bevallen en krijg idd een infuus met antibiotica ruim vier uur voor de bevalling. De kans is dan, ook omdat ik tijdens mijn zwangerschap al antibiotica heb gehad (laatste urinekweek was trouwens negatief!!), minder groot dat ik het kindje hiermee besmet.
Na mijn zwangerschap lijkt het me wel eens een goed idee om naar een alternatieve geneeskundige o.i.d. te gaan. Baat het niet, dan schaat het niet. Maar dit dus pas nadat het kindje geboren is, omdat ik idd niet weet of ik het kindje hiermee schade berokken.

Gr.
 
Terug
Bovenaan