Streptokokken

Hallo mede zwangeren,

Laat ik mij even vlot voorstellen; ik ben Suzanne, 35 jaar, 35+2 zwanger vd eerste. Uitgerekend 25 augustus.

Nu is er het volgende: Ik ben net 4 nachten opgenomen geweest in ZH ivm streptokokken onsteking (koorts en nare harde buiken en steken). Nu is het geval bij mij dat ik blijk draagster te zijn van de streptokokken bacterie. Ik weet inmiddels dat dit nu (nog) geen gevaar opleverd voor onze garnaal, maar straks bij geboorte dus wel. Zeker in mijn geval (gevonden: op 2 plekken streptokokkenclusters in hoge concentratie).
Dit houd dus in (vlgs gezondheidsprotocol in Nederland) in het ZH bevallen, en dat in uiterste (extreme gevallen) beebies hier aan kunnen overlijden.
Dus uiteraard geen discussie, toch!

Nu is mijn vraag: heeft er iemand van de lezers hier ervaring mee? Ik zou nl graag hierover met iemand willen praten. Niet op het enge vlak, maar gewoon als twee (of meerdere) realistische normale jonge (ahum) vrouwen.

Ik weet inmiddels ook hoe belangrijk het is dat ik rust neem. ECHTE rust... niet de "rust" die ik eerder nam... beetje onkruid wieden en zo...ahum.

Een lang verhaal, maar tevens een serieus verzoek.

Bedankt voor jullie geduld!
Groetjes, Suzanne
 
Hoi Suzanne,
Wat vervelend voor je, ben jij ook aanwezig op het september forum...??
Hoe kom je eigenlijk aan die bacterie,hoe loop je dat op?

groetjes monique

PS. dinsdag krijg ik weer een uitgebreide echo,ik was aan van plan om te vragen wat ik moet met de volgende symptomen
Ik heb heel veel last van harde buiken en zeurende buikpijn onderin ,net alsof je ongi krampen hebt
Ik heb geen blaasontsteking //

groetjes monique
 
Goeiemorgen Monique,

Nee, zoals je kan zien in mijn stukje ben ik in augustus uitgerekend, en sta ik daarom ook in het augugstus forum. Hoewel ik meestal niet mee discussieer, maar gewoon mee lees. Als ik dan iets zie waar ik in geinteresseerd ben, reageer ik.

Ik weet (nog) niet hoe ik deze bacterie heb gekregen. Let wel, mijn situatie geldt niet voor veel vrouwen. Dit zeg ik zodat je je niet meteen (misschien) onnodig ongerust maakt. Ik weet wel dat veel vrouwen ongemerkt draagster zijn. Echter dit betekent niet dat ze automatisch last krijgen. In mijn geval is het wel zo gegaan, omdat ik een aparte (wat lastige) medische geschiedenis heb, waardoor ik mijn hele zwangerschap al nauwkeurig in de gaten wordt gehouden.

Ik kan je wel het volgende vertellen: als je erge pijnen in je buik hebt, en veel harde buiken, zou ik inderdaad hiermee naar je VK gaan. Mocht je het gevoel hebben dat het niet serieus genomen wordt, dan zou ik als ik jou was je ochtendurine op kweek laten zetten. Dan kunnen ze meestal meer zien dan als het meteen getest wordt. let wel, dit duurt min. 1 dag. Vergeet niet dat een onsteking meestal ook gepaard gaat met koorts.

Mijn grootste les in dit hele verhaal is: als je het niet vertrouwd, ga er achteraan. Wat je ook moet doen. Het is nl. wel je kind, waar je het over hebt. En verder: laat je niet gek maken. Niet door anderen en ook niet door je zelf. Je kan jezelf nl. ook het een en ander aanpraten. Maar nogmaals, vertrouw je het echt niet: doe er dan wat aan.

Ik wens je heel veel sukses.
Groetjes, Suzanne
 
Terug
Bovenaan