Stress, angst en onzekerheid bij prille zwangerschap na 7 miskramen

Hoi allemaal,

Volgens mijn berekeningen ben ik nu 6+4 weken zwanger. Twee dagen geleden hadden we een echo waar de embryo te zien was, zo’n 3mm groot. Nog niet zo groot en nog geen hartslag te zien. Maar “So far so good” zei de arts, volgende week mag ik weer langskomen voor een echo.

Ik voel me alleen helemaal niet opgelucht. Ik heb al een week lang last van bruine en roze afscheiding en pijn in mijn vagina. Eerst gebruikte ik Utrogestran, maar sinds dinsdag ben ik overgestapt op de Lutinus vanwege een branderig gevoel. Maar het is er nog niet veel beter op geworden. Volgens de arts moet ik die afscheiding maar gewoon negeren.

Maar telkens als ik naar de wc ga ben ik bang. En als ik roze afscheiding zie krijg ik flashbacks naar de eerdere miskramen. Het is al 7 keer mis gegaan, waarom zou het nu wel lukken? Ik durf niet te hopen. Ik leef de hele tijd in angst en onzekerheid en voel me zwaar verdrietig, elke dag huilbuien. Weet niet wat ik met mezelf aan moet.

Voel me ook zo alleen hierin. Niemand weet dag ik dit meemaak, alleen mijn man en zelfs hij kan het niet helemaal bevatten hoe ik me voel. Hopelijk vind ik hier wat steun en herkenning. Hoopvolle en bemoedigende woorden zijn welkom :)
 
Oef, wat ontzettend stressvol. Ik heb ook wat miskramen gehad, maar niet zoveel als jij (4e zwangerschap een kindje gekregen en nu voor de 6e keer zwanger). Wat ik wel wil zeggen is dat ik bij mijn zoontje ook wekenlang bloedverlies heb gehad, zelfs dat het langs mijn benen naar beneden stroomde op gegeven moment, en dat is toch goedgekomen. En bij mijn huidige zwangerschap heb ik van 4 tot 9 weken ook regelmatig bloedverlies gehad, maar ben nu 12 weken en dinsdag nog een goede echo gehad. Het bloedverlies hoeft dus gelukkig niet altijd iets te betekenen, maar ik herken je angst dat het weer foute boel is dus ook wel en ik vond het ook mega spannend dat ze alweer niet konden verklaren waar dat bloedverlies vandaan kwam (anders dan dat het er in de baarmoeder goed uitzag en dus niet van de zwangerschap leek te komen - maarja, hoe weet ik nou of het bloedverlies van vandaag van dezelfde plek komt als dat bij de laatste echo? Er staat geen herkomststickertje op ofzo...)
Hebben ze bij jou ook gekeken of ze een oorzaak konden vinden van het bloedverlies? (Bij mij met inwendige echo en speculum.)
Ben je al ooit eerder zo ver gekomen als nu?

Heel veel sterkte met de onzekerheid en hopelijk mag het deze keer wel goed gaan!
 
Hey, bedankt voor je reactie. Nee er is niet onderzocht wat de oorzaak van het bloeden is, zal daar met de volgende echo naar vragen. Goed om te lezen dat je, ondanks het bloedverlies, alsnog een goede zwangerschap hebt gehad en nu weer!

Ik ben nog nooit zo ver gekomen nee. Vind het erg moeilijk me er een voorstelling van te maken, ook omdat ik het bijna had opgegeven. Nou hopen op een goede afloop! ??

Succes met je zwangerschap ElsieJoy!
 
Terug
Bovenaan