stress baan

Hai,

heb ik me net voorgesteld, kom ik alweer aan met een topic..
Ik maak me nogal druk over mijn baan en de zwangerschap. Ik heb een stressvolle baan, 36uperweek, + wat thuis werk. Ik heb een werktelefoon en ben 7dagen per week bereikbaar voor ziekte van het personeel. Aangezien ik ook gewoon een gezin ben, komen die telefoontjes niet altijd even handig uit. Ik zit in een hbo+opleiding (die ik verplicht van het werk moet doe,ik had geen keuzen) maar moet daar héél hard aan trekken om te halen. Ik ben coördinator over 45 medewerkers... Stress allom...helaas.Ik dacht al vaker: misschien moet ik eens gaan kijken naar een andere baan, maar de economie werkt niet echt mee! :-( En nu ben ik zwanger, lees overal: geen stress!! Eeeh...hoe ga ik dat regelen dan? Mijn tijdelijke contract loopt af in sept... ik werk omdat ik het fijn vind om niet alleen maar mama te zijn, ook echt wel voor de centjes, mijn vriend is de zorg papa en ik wil dus ook gewoon niet zomaar mijn baan kwijt. En dan besef ik me opeens weer: dit is dus ook al stress...behoud ik m'n baan wel als ik zeg dat ik zwanger ben?? Ergens wel okee, maar ja...waar komen dan de centjes vandaan...?
Ben ik reeël of praten nu de hormonen???

Hai Anita,

Ik denk dat het hele gewone gedachten zijn hoor, zeker als je een tijdelijk contract hebt. Je hoopt natuurlijk dat die verlengt zal worden, ook als je je werkgever verteld dat je in verwachting bent maar ja.....het is een 50/50 situatie, moeilijk hoor!

Denk wel dat het voor jezelf en de gezondheid van je baby belangrijk is dat je optijd je grenzen aangeeft. Dat je 7 dagen in de week bereikbaar bent voor werk, terwijl je ook een gezin hebt, vind ik best pittig! Maar zouden ze je ook die HBO cursus laten doen als ze niet verder met je wilde in Sept? Je moet je wel bedenken dat -no matter what- jij op de eerste plek komt en natuurlijk is werk heeeel belangrijk maar niet het belangrijkste! Maar begrijp je twijfel en onzekerheid heel goed.

Sterkte! Wanneer wil je je werkgever op de hoogte stellen van je zwangerschap?

Liefs Lynn.

Hoi anita,
Moeilijke situatie,
Bij mijn eerste zwangerschap stond ik op het punt om een vast contract te krijgen na 3 jaarcontracten
Ze wisten dat ik zwanger was en toch kreeg ik een vaste baan.
Dus het kan toch.
Wees eerlijk en geef je wensen aan.
Succes!
Mir

Dat is behoorlijk zwaar. Als je het aan kan prima. Je lijkt me over te komen als iemand die dat zeker kan.
En zoals Lynn ook al schreef zou je die opleiding moeten doekten doen als ze je er uit willen gooien. Lijkt mij niet. Ze willen je vast graag houden. Ik kan helaas je stress niet wegnemen. Ik zou er zelf niet zo goed mee om kunnen gaan. Petje af voor je.
En stap voor stap alles regelen.

Dank jullie wel!!
Ik weet niet wanneer ik mijn werk op de hoogte ga stellen.
Ik werk in de kinderopvang...en daar gaat het gewoon erg slecht mee. Ik werk 36u..als ze me een voorstel doen van 27u ben ik daar ook al heel blij mee. Dan pak ik het gelijk weer aan!
In mei ben ik klaar met school, dus wat er ook gebeurd, die opleiding pak ik dan toch nog wel mee! Staat leuk op m'n cv. ;-)
De meeste stress is van de telefoon thuis. Veel ziekmeldingen dus ik begin om 7u al met werken. Maar ik ben ook een mama, dus soms baal ik echt vreselijk van die telefoon.

Ik zal mijn gedachten er nog flink over laten gaan...

Idd jezelf en de kleine gaan nu echt voor! Heel herkenbaar de telefoon en de fijne emailtjes welke heel de dag binnenkomen. Eerst rende ik naar de telefoon, nu laat ik de VoiceMail inspreken als ik ff bezig ben, maar ik Kanne voorstellen dat het met ziekmeldingen lastig is. Heb je dit iedere dag of kan je dit afwisselen met een collega?

Hey Anita,

Lastig voor je, maar bedoel dan vooral de stress die je nu al hebt! 7 dagen per week bereikbaar, dat lijkt me uberhaupt niet fijn en is mss wel iets wat je kunt overleggen of dat ook anders kan op jouw parttime dag?

Ik heb zelf ook een leidinggevende baan en heb de mazzel dat het in 3 dagen mag. Moet bekennen dat nu ik zwanger ben, je prioriteiten weer anders worden en dat is logisch denk ik, maar gezien jouw tijdelijke contract kan ik me indenken dat dit je stress oplevert.

Da je een hbo opleiding mag doen zegt ook veel, het enige advies da ik je kan geven is dat je moet vertrouwen op jezelf. Mochten ze je contract niet verlengen en dat zou zijn vanwege je zwangerschap, dan is het wellicht iet een organisatie waar jij bij past. Geef het zsm aan als je zekerheid hebt over je zwangerschap en dat je open kaart wil spelen, kunnen ze alleen maar waarderen!

Sterkte meid, maar heb vertrouwen!

alles is hierboven al gemeld, en sluit me er dan ook bij aan.

Sterkte meid, een tijdelijk contract is niet alles. Mijn contract moet in maart volgend jaar verlengd worden, maar zoals het er nu uitziet gaat dat gebeuren aangezien ik een leidinggevende functie aangeboden heb gekregen met bijbehorende opleidingen.

Maak je er niet al te druk over!!!

Liefs

Terug
Bovenaan