Stress kinderopvang

<p>Hoi allemaal!</p><p>Ik heb niet echt een vraag ik moet gewoon even van me afschrijven denk ik. Op dit moment ben ik 37 weken zwanger en vanochtend zijn we wezen kijken bij een kinderdagopvang, we hebben hier al heel wat gestress van gehad, althans ik. Ik werk namelijk flexibele dagen, wel krijg ik op tijd een rooster dus ik weet zo'n 4 weken van te voren wel waar ik aan toe ben. We konden nergens een opvang vinden die flexibel opvangt. Nou om een lang verhaal kort te maken: we hebben er 1 gevonden waar je minimaal 2 weken van te voren aan moet geven wanneer je kind komt. Prima allemaal. Maar nu waren we er vanochtend om te kijken en ik merk dat ik nu al gestresst en emotioneel raak door de gedachte dat ik onze dochter daar straks heen moet brengen. Het is maar 1 a 2 dagen in week maar toch..vind het allemaal wel wat hoor. En dan moet ze nog geboren worden. Het zullen de hormonen wel zijn haha. Meer mensen hier last van? Misschien stel ik me ook wel een beetje aan, maar heb de laatste tijd ook heel erg het idee dat ik alles alleen moet doen en uitzoeken en nog moet regelen en mijn man die heeft zoiets van het zal allemaal wel alsof alles aan komt waaien ofzo. Maar ook dat zullen de hormonen wel zijn ?? </p><p>Groetjes, een nu al gestresste bijna mama</p>

Er komt inderdaad een hoop op je af kwa regelen, vind ik ook. 
Kinderopvang had ik met 12 weken al geregeld, maar scheelt ik werk er zelf in;)
Wel vreemd dat je zo moest zoeken naar een opvang die met flexibele dagen werkt. 
De stichting waar ik voor werk bestaat uit 50 opvang Locatie's waar flexibel altijd kan op elke locatie en opvang soort.
Maar over het achterlaten van je kind, ik kan alleen maar vanuit mijn eigen werkplek/ervaring praten natuurlijk.
Er zijn veel ouders die er moeite mee hebben logisch ook je geeft je pas geborenen zomaar aan 'vreemde' af.
Bij ons mag er daarom tussendoor ook altijd gebeld worden als je wil weten hoe het gaat ook sturen wij vaak foto's door via de mail. 
En je begint als het goed is met wendagen dan mag je kindje 3x komen wennen begint met een uurtje daarna 2 daarna een ochtend. (dit is eigenlijk meer ook voor de mama's, aangezien die er meer moeite mee hebben) 

Je stelt je absoluut niet aan hoor.
Ik herken dit gevoel ook en het word alleen maar erger  als die tijd dichter bij komt dat je verlof  afloopt. 
Ook de eerste keer weg brengen vond ik verschrikkelijk  ik trok de deur dicht en moest echt even huilen 
Nu 9 maanden later vind ik het nog steeds niet leuk . Maar het went wel een beetje ook  omdat mijn zoontje nu wel een beetje het besef heeft lekker met andere kinderen te kunne spelen.
Probeer nog van je zwangerschap  te genieten en van de tijd samen met je kindje in je verlof.  Het zou sonde zijn als jij je verlof hierdoor een soort van laat verpesten.
Komt allemaal goed?

Is helemaal niet gek hoor! Ik vond het ook best een dingetje om onze zoon te brengen voor de wendagen en toen... ging 't hartstikke goed!
Ik kan nu oprecht zeggen dat ik het leuk vindt dat hij naar de opvang gaat. Ik merk namelijk dat hij het daar hartstikke leuk vindt. Als ik 'm ophaal is 'ie 9 van de 10 keer moe, maar blij. 

Bedankt allemaal ik voel me al wat beter :) het is ook niet niks allemaal he haha
 @lavendeltje, ja hier in deze omgeving dus echt zo goed als niks flexibel heel vervelend :(  en idd de laatste 2 weken voor ik aan het werk ga kan ze 2 halve dagen of 1 hele dag wennen. En ze hebben een app waar ze gedurende de dag alles van onze dochter bijhouden. Het komt ook vast allemaal goed het is gewoon het idee ?
@nicolleB: bedankt gelukkig ben ik niet de enige :)
@gebruiker10104911: gelukkig, bedankt voor je reactie voel me hier al een stuk beter door!
Thnks dames ?

Terug
Bovenaan