Stress momentje..

<p style="text-align: left;">Hoi dames,   Ik heb even een vraag.. afgelopen avond heeft mijn schoonmoeder mijn dochter ( 11 weken oud ) wat olijf olie gegeven door de flesvoeding heen. Dit omdat zij 4 dagen geleden voor het laatst ontlasting heeft gehad. ( dit hoorde ik overigens later pas dat zij dit had gedaan )  Nou, misschien ben ik een zeurpiet nu, maar ik zit nu in de stress omdat ik mij afvraag of dit geen kwaad kan... dit is mijn eerste kindje, en alles is dus nog nieuw.. Ze heeft ook nog niet gepoept dus vraag me ook af of het werkt. Maar mijn vraag is nu, kan dit geen kwaad of ? (  ik heb toen ik het hoorde ook aangegeven dit niet te willen ) </p><p style="text-align: left;"> </p><p style="text-align: left;"> </p>

Hoi..
Het kan geen kwaad. Als het maar een theelepeltje is is het goed! Het is zelfs een advies van cb dit te doen bij verstopping. Heeft je kindje er erg last van, tot gillen toe, zou ik de huisarts vragen om lactulose.. 

Hoi hoi, geef je bv? Dan kan dat! Onthoud 6-1
Eens per 6 dagen, 6 keer per dag en alles wat daartussen zit, is oke. Of dit voor kunstvoeding geldt weet ik niet. 
Olijfolie wordt juist afgeraden als ze verstopping hebben, het kan het huid juist droger maken als ze verstopping hebben. Voor baby’s zijn kleine hoeveelheden snel te veel. 
Mijn moeder denkt ook vaak mee hoor, het is allemaal goedbedoeld, op haar advies heb ik mijn zoon een keer met een middeltje wat ze zelf met uitsluitend natuurlijke middelen had gemaakt ingesmeerd omdat hij een gevoelige huid heeft en wat rode plekken begon te krijgen. Ook dom van mezelf natuurlijk, want de volgende dag was het erger geworden! Achteraf bleek dat m’n zoon een hele gevoelige huid & eczeem heeft. 
Ik doe dit dus nooit weer en ben voorzichtig hierin, ik overleg altijd met de dokter of het cb als ik er weer ben. 

Hoi
Een beetje olijfolie is niet erg en kunnen ze vaak beter van poepen als ze een verstopping hebben mij is aangeraden om zonnebloemolie te gebruiken is iets minder vet en bij elke fles een paar druppeltjes te doen inplaats van een hele theelepel maar zolang je baby elke week poept hoeft er niks aan de hand te zijn zolang ze geen buikpijn hebben van t niet poepen mijn dochter poepte 1x per week voordat ze vast voedsel kreeg en nu met vast voedsel 3 tot 5x per dag 

Terug
Bovenaan