Stress slaat hier ook weer toe

Sinds mijn laatste miskraam (de 5e) ben ik erg onregelmatig ongesteld. Daarom ben ik ovulatietesten gaan gebruiken, Maandag twee weken terug had ik m'n eisprong, pas op dag 22 na de vorige menstuatie. Vanaf afgelopen woensdag heb ik iets roze met afvegen. Vreemd, want ik verwachtte mijn menstruatie pas gisteren of vandaag. De afgelopen dagen steeds 1x per dag licht roze met afvegen, maar meer niet. Vandaag een test gedaan: zwanger! De vorige twee keer ging het precies zo en toen was het fout. Eigenlijk was het direct gestopt met groeien, maar was het niet afgestoten en moest ik uiteindelijk gecuretteerd worden. Nu voel ik me zo rot, het voelt niet meer als een kans, omdat de uitslag naar mijn gevoel al bijna vast staat. Zoals mijn gyn zei: het kan altijd nog lukken, maar de kans dat het fout gaat is (inmiddels na 5 miskramen) groter dan dat het goed gaat. En dan nu al die rozige afscheiding. 1 + 1 is dan toch wel 2? Ik ben er erg verdrietig van en baal dat ik me ditzelf weer aan heb gedaan.

Wat erg voor je dat het al zo vaak verkeerd is gegaan! Dan kan ik me voorstellen dat je onzeker bent! Hebben ze kunnen uitzoeken waardoor het komt?
Normaal hoeft roze bij het afvegen niets te zeggen.
Probeer te denken aan wat je gyn als eese zei: het kan goed gaan!
Ik weet datje nu waarschijnlijk niet meer kan doen dan afwachten, maar ik zou toch gelijk contact opnemen met je gyn.

Heel veel sterke met afwachten en ik hoop echt cor je dat het deze keer lukt!!

inderdaad erg hoor zoveel miskramen, kan me voorstellen dat je de moed af en toe verliest, maar het feit is dat je nu zwanger bent en roze afscheiding hoeft niet verkeerd te zijn. probeer positief te blijven!!!

Hier nog steeds hetzelfde. Geen bloedverlies, maar steeds met afvegen roze. Ik heb over een kleine drie weken, dan ben ik 7 weken, de eerste echo. Maar eerlijk gezegd weet ik het antwoord al. Ik voel ook geen zwangerschapssymptomen. Eigenlijk verloopt alles zoals de laatste keer. Het was toen gewoon heel vroeg fout gegaan, maar kwam maar niet op gang. Zelfs niet na het twee keer! inbrengen van die pillen die het op moeten wekken. Ik voel me echt heel rot, dit was echt onze laatste poging.

Ik hoop dat je het knopje nog kunt vinden om het gevoel om te zetten naar positief, maar ik snap je helemaal. Toch probeer ik iedere zwangerschap te denken, ieder kindje is anders, zo ook de zwangerschap!

Ik heb maandag een echo en weet ook niet wat ik er van moet denken. Ik voel me goed, maar ik weet ook dat dit niks hoeft te zeggen.

Mijn duimen draaien voor jou en andere meiden die nu ook in onzekerheid zitten!

Liefs grote broer

Terug
Bovenaan